دکتر متخصص کمردرد / کلینیک کمردرد

دکتر متخصص کمردرد
0 1,024

دکتر متخصص کمردرد

دکتر متخصص کمردرد یکی از متخصصینی است که ممکن است افراد زیادی در طول زندگی به آن احتیاج پیدا کنند. شما می توانید برای تماس با بهترین پزشک کمردرد با مجموعه ما تماس بگیرید .

 

در اغلب موارد، یک پزشک مراقبت های اولیه یا پزشک فیزیوتراپیست می تواند به شما در حل مشکل کمر درد کمک کند.

کمردرد یکی از شایع ترین مشکلات جسمی در دنیا است . و شاید سوال شما این باشید که به هنگام کمردرد و یا زخم و آسیب هایی که به کمر وارد می شود باید به کجا مراجعه کرد.البته گفته می شود که در اغلب مواقع نیازی به مراجعه به یک دکتر متخصص کمردرد نیست اما اگر مسئله و شمکل شما حاد شد اولین نکته این است که فورا به نزد یک دکتر متخصص کمردرد بروید.

 

دکتر متخصص کمردرد
دکتر متخصص کمردرد

وقتی که درد حمله می کند

علل بسیار مختلفی برای بروز کمردرد وجود دارد. بعضی از رایج ترین علت های آن عبارتند از:

  • آسیب  رسیدن به یک عضله یا تاندون (فشار )
  • ، آسیب به یک رباط کمر
  • دیسک کمر یا ستون فقرات  (زمانی که مواد نرم داخل دیسک بین استخوان های ستون فقرات ضعیف شده  و موجب تحریک عصب ها می شوند)

. بسیاری از این مشکلات در نهایت به خودی خودت حل خواهند شد.

 

اما برخی از علل درد کمر، مانند محدود شدن کانال نخاعی (تنگی نخاعی) ممکن است نیاز به یک معاینه یک دکتر متخصص کمردرد داشته باشند. یکی از پزشکان مجموعه جایروس کلینیک می گوید: “هنگامی مراجعه به یک دکتر متخصص کمردرد منطقی است  که اقدامات محافظه کارانه شما برای مقابله با کمردرد ناکام بمانند، علائم این عارضه بهبود نمی یابند یا بدتر می شوند و یا این که این تردید وجود دارد که ممکن است به جراحی نیاز باشد.”

به هنگام کمردرد باید به کجا مراجعه کنیم ؟

از آنجا که شما نباید سعی کنید درد خود را به تنهایی تشخیص دهید،بهتر است که در ابتدا  با یک شخص که در امور پزشکی حرفه ای است تماس بگیرید تا مشکل شما را ارزیابی کند، مانند یک پزشک مراقبت های اولیه یا یک پزشک عمومی

افراد زیادی به کلینیک کمردرد مجموعه جایروس مراجعه می کنند و از درد کمر شکایت دارند ، اما پس از معاینات اولیه مشخص می شود که این کمردرد به خاطر دیگر مشکلات و عارضه های پزشکی بوده است.بنابراین روند تشخیص بیماری توسط یک پرشک حرفه ای و ماهر بسیار مهم است.

 

متخصصان فیزیوتراپی از تمرینات منظم و دست بردن به ستون فقرات برای از بین بردن درد، بهبود عملکرد و کمک به بهبودی بدن بیمار استفاده می کنند. آن ها اغلب در کنار دیگر پزشکان کار می کنند و می توانند برنامه رژیم غذایی، ورزش، و تمرین های مختلفی را تجویز کنند.

دکتر متخصص کمردرد
دکتر متخصص کمردرد

 

یک دکتر متخصص کمردرد احتمالا شما را به یک متخصص فیزیوتراپی ارجاع خواهد داد تا برنامه های تمرینی و ورزشی خود را با وی ادامه دهید.هم چنین متخصص فیزیوتراپی بر روی توانبخشی و بهبود فعالیت های فیزیکی شما کار خواهد کرد.

گام بعدی

  • اگر به یم دکتر متخصص کمردرد نیاز دارید، متخصصان زیادی هستند که می توانند براساس نیازهای شما مفید باشند . ممکن است به هر یک از این پزشکان زیر ارجاع داده شوید :
  • نورولوژیست، (متخصص مغز و اعصاب)  که در درمان مشکلات سیستم عصبی متخصص است . “کمردرد معمولا با نشانه هایی از قبیل درد شدید در پایین تنها، از جمله بی حسی و مور مور شدن همراه است.این علائم هم چنین می تواند ناشی از بیماری های عصبی ای باشد  که ربطی به ستون فقرات ندارند  مانند مولتیپل اسکلروزیس. متخصصان مغز و اعصاب گزینه های بسیار مناسبی برای تشخیص این عارضه ها و دادن راه حل های متناسب با آن ها هستند
  • یک متخصص فیزیوتراپی: که متخصص در فیزیوتراپی  و توانبخشی است . یکی از بهترین فیزیوتراپیست های مجموعه جایروس کلینیک چنین می گوید: “در صورتی که کمردرد شما به خاطر آسیب ها و ضربه های ورزشی بوده باشد ، و نیازی به جراحی نیست و هم چنین داروهای مختلف دیگر تاثیری بر رفع درد ندارند ، می توان از فیزیوتراپی استفاده کرد و به نظر راه حل معقولی می آید. “
  • روماتولوژیست، پزشکی که بیماری های مفاصل، عضلات و استخوان را درمان می کند. ” مراجعه به یک روماتولوژیست زمانی مفید است که التهابی در مفصل شما وجود دارد یا این که کمردردتان به خاطر بیماری آرتریت روماتوئید باشد. “
  • یک درمانگر فیزیکی، یک نوع تراپیست است که می تواند به شما کمک کند تا کمر و عضلات مرکزی را تقویت کنید تا فشار اضافه ای که بر روی ستون فقرات وارد می شود را جذب کند
  • متخصص درد ، متخصص درد پزشکی است که می تواند دارو تجویز کند، تزریق ها را انجام دهد  و روش های دیگری را در نظر بگیرد. یکی از متخصصین درد در مجموعه جایروس کلینیک می گوید : “افرادی که به علائم کمردرد مبتلا هستند و به هیچ گونه درمانی پاسخ نمی دهند، کاندیداهای فوق العاده ای برای روش های کنترل درد ، مانند تزریق و یا روش هایی برای مفاصل کوچکتر در کمر هستند .”
  • جراح ارتوپدی ستون فقرات یا جراح مغز و اعصاب که عمدتا عمل جراحی ستون فقرات را انجام می دهد، اگر جراحی برای درد شدید و بدون درمان ضروری باشد که ممکن است به علت مشکل دیسک یا ستون فقرات باشد، مراجعه به یک جراح ارتوپد لازم و ضروری است .

برای تعیین دقیق علت کمردر شما، ممکن است چندین نوع آزمایش های پزشکی مانند ایکس-ری، MRI و آزمایش خون گرفته شود.

و شما ممکن است برای مدیریت درد خود به بیش از یک متخصص نیاز داشته باشید . این مسئله به عارضه و بیماری شما بستگی دارد. یکی از بهترین متخصصین جایروس کلینیک می گوید: “اکثر افرادی که بیش از یک متخصص را می بینند بیش از یک مشکل دارند یا از درمان های قبلی نتیجه قابل توجهی دریافت نکرده اند ”

اما برای کمردرد ها، مشکلات ستون فقرات و دیسک های کمر، بهتر است که پیش از هر چیزی به یک دکتر متخصص کمردرد مراجعه کنید.

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

مترجم و محقق : ندا ناصری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.