بهترین جراح اسکولیوز : همه چیز درباره جراحی اسکولیوز

بهترین جراح اسکولیوز

بهترین جراح اسکولیوز
0 2,436

بهترین جراح اسکولیوز

اگر به دنبال بهترین جراح اسکولیوز در تهران می گردید ، ما به شما مجموعه جایروس کلینیک را معرفی می کنیم که با در اختیار داشتن بهترین متخصصین ارتوپد می تواند به شما در درمان این عارضه کمک کند.جهت تماس با مشاورین ما اینجا را کلیک کنید

 

جراحی اسکولیوز

جراحی گزینه ای است که عمدتا برای اسکولیوز شدید (منحنی بیش از 45 درجه) استفاده می شود و یا برای منحنی هایی که به بریس اسکولیوز  پاسخ نمی دهند. این جراحی دارای دو هدف اصلی است – جلوگیری از پیشرفت منحنی(قوز)  و اصلاح ستون فقرات.

بهترین جراح اسکولیوز
بهترین جراح اسکولیوز

تکنیک های مختلفی برای جراحی اسکولیوز وجود دارد. یک نوع جراحی شامل همجوشی ستون فقرات با ابزار و پیوند استخوان است. این عمل از طریق کمر بیمار انجام می شود در حالی که بیمار بر روی شکم خود خوابیده است

در طول این نوع جراحی، جراح با استفاده از قلاب ها یا پیچ های متصل به بدن مهره ای، میله ای فلزی را به هر طرف ستون فقرات بیمار متصل می کند. سپس جراح ، ستون فقرات را با یک قطعه استخوانی از ران بیمار (یک پیوند استخوانی) جوش می دهد.

استخوان در بین مهره ها رشد کرده  و آنها را با هم و مستقیم نگه می دارد. این فرایند همجوشی ستون فقرات است. میله های فلزی که به ستون فقرات متصل می شوند، اطمینان حاصل می کنند که ستون فقرات به همان شکل مستقیم و صاف خود باقی خواهد ماند . سیستم CD Horizon® Legacy ™ در این نوع از جراحی استفاده می شود.(بهترین جراح اسکولیوز)

عوارض جراحی اسکولیوز

 

این جراحی معمولا چند ساعت طول می کشد. با پیشرفت های اخیر در فن آوری، بیماران گاهی اوقات در طول یک هفته پس از عمل جراحی از بیمارستان مرخص می شوند و نیازی به جراحی پس از عمل ندارند. بسیاری از بیماران قادر به بازگشت به مدرسه یا کار در  طول 2 الی  4 هفته پس از جراحی هستند. بسیاری از افراد قادر به بازگرداندن تمام فعالیت های قبل از عمل در ظرف 4 تا 6 ماه هستند.

یکی دیگر از گزینه های جراحی اسکولیوز یک رویکرد قدامی است که به این معنی است که جراحی از طریق دیواره قفسه سینه به جای وارد شدن از طریق کمر بیمار انجام می شود. بیمار در طول عمل جراحی روی پهلوی خود دراز می کشد . در طی این روش، جراح برش را در پهلوی بیمار انجام می دهد، ریه را از باد خالی کرده  و به منظور رسیدن به ستون فقرات، رباط را از سر راه برمی دارد .(بهترین جراح اسکولیوز)

اگر می دانید که اسکولیوز دارید، چندین مسئله وجود دارد که باید درباره آن ها با پزشک خود صحبت کنید :

  • درجه و امتداد منحنی(اسکولیوز ) شما – اسکولیوز شما چقدر شدید است و چگونه بر شیوه زندگی شما تاثیر می گذارد؟
  • بلوغ ستون فقرات – آیا ستون فقرات شما در حال رشد و تغییر است؟
  • محل منحنی شما – آیا شما منحنی قفسه سینه (بالای ستون فقرات)، منحنی توراکولومبار (وسط ستون فقرات) یا منحنی کمر (پایین ترین بخش ستون فقرات) دارید ؟
  • پتانسیل پیشرفت – آیا احتمال دارد که اسکولیوز شما بدتر شود؟

بسیار مهم است که در مورد مزایا و خطرات جراحی اسکولیوز با پزشک خود صحبت کنید. فقط شما و دکترتان می توانید تصمیم بگیرید که آیا جراحی اسکولیوز برایتان مناسب است  یا خیر

بهترین جراح اسکولیوز
بهترین جراح اسکولیوز

درمان اسکولیوز بستگی به منحنی شما، سن و دیگر عوامل دارد. اگر منحنی نیاز به اصلاح داشته باشد، یک بریس اسکولیوز  معمولا اولین گزینه است. با این حال، بسیاری از افراد به قدری اسکولیوز شدید دارند که لازم است حتما جراحی کنند . با توجه به فن آوری های پیشرفته Medtronic، همجوشی ستون فقرات بسیار ساده تر از آن شده است که قبلا بود  و ممکن است به شما آزادی لازم برای شروع فعالیت های طبیعی را بدهد.

درمان اسکولیوز بستگی به شدت منحنی دو طرفه در ستون فقرات شما و دیگر عواملی مانند سن و وضعیت فیزیکی تان دارد. درمان های غیر جراحی، مانند بریس اسکولیوز ، همیشه اولین خط روش درمانی است. بسیاری از منحنی های اسکولیوز هیچوقت تا جایی که نیاز به جراحی باشد ،  پیشرفت نمی کنند .

بررسی و تشخیص اسکولیوز

 

اگر شما یا فردی که می شناسید مبتلا به اسکولیوز است، مشاهده ممکن است گزینه درمانی مناسبی  برای منحنی های کوچک ستون فقرات، منحنی که در معرض خطر بدتر شدن است، باشند

بریس اسکولیوز

اگر منحنی در ستون فقراتتان بین 25 تا 40 درجه باشد و هنوز هم در حال رشد است، پزشک ممکن است توصیه کند که یک بریس اسکولیوز را بپوشید. هدف از پوشیدن این بریس این است که از بدتر شدن منحنی در ستون فقرات در حال رشد پیشگیری کند.

 

بهترین جراح اسکولیوز درباره تمام عوارض و مشکلاتی که ممکن است پس از جراحی شما را دچار کند ، با شما صحبت خواهد کرد و هشدارهای لازم را خواهد داد.توصیه اکید مجموعه جایروس این است که پس از جراحی اسکولیوز، حتما درمان های فیزیوتراپی را نیز جدی گرفته و آن ها را دنبال کنید تا بهترین نتیجه لازم از جراحی را کسب کرده باشید.

 

پس از جراحی

پس از انجام گرفتن جراحی اسکولیوز توسط بهترین جراح اسکولیوز ، شما برای معاینه و تحت نظر قرار دادن بیشتر  به بخش بازیابی یا بخش مراقبت های ویژه (ICU) منتقل خواهید شد.

اعضای تیم جراحی ممکن است از شما بخواهند برخی دستورات ساده مانند “تکان دادن انگشتان دست و پا” و “نفس های عمیق” را انجام دهید . هنگامی که به هوش خواهید آمد ، رذوی کمر خود دراز کشیده اید ، که ممکن است به نظر شگفت انگیز برسد، با توجه به اینکه عمل جراحی اسکولیوز معمولا از طریق برش در کمر انجام می شود. با این حال، دراز کشیدن روی کمر برای ناحیه تحت عمل ، مضر نخواهد بود

 

در طی اقامت در بیمارستان ، دستورالعمل های اضافی خود را از پرستاران و سایر اعضای تیم جراحی خود در مورد رژیم و فعالیت های دیگر دریافت خواهید کرد.

در اغلب موارد، بهترین جراح اسکولیوز از شما می خواهد که دو سه روز پس از جراحی از تخت خود بیرون بیایید. پرستاران و فیزیوتراپیست ها به شما در انجام این فعالیت کمک می کنند تا زمانی که به اندازه کافی احساس راحتی کنید و خودتان با خیال راحت در اطراف حرکت کنید.

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

مترجم و محقق : ندا ناصری

 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.