کلینیک جایروس | فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپی برای دیسک کمر
0 518

فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپی برای دیسک کمر یکی از بهترین راه ها جهت درمان عوارض ناشی از عمل جراحی دیسک و هم چنین تسکین درد ناشی از این عارضه است.در صورتی که به دنبال یک کلینیک فیزیوتراپی خوشنام جهت درمان عارضه ی کمر خود می گردید ما به شما کلینیک جایروس را معرفی می کنیم که با در اختیار داشتن بهترین متخصصین و فیزیوتراپیست ها آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.در ادامه شرح خدماتی که کلینیک فیزیوتراپی ما برای شما مهیا خواهد کرد را شرح داده و توضیح خواهیم داد که چرا برای دیسک کمر باید فیزیوتراپی را جدی گرفت.
فیزیوتراپی برای دیسک کمر
فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپی معمولا نقش بسیار مهمی در بهبود و توانبخشی دیسک کمر دارد.متدهای فیزیوتراپی نه تنها تسکین فوری درد را برای بیمار عرضه می کند بلکه فیزیوتراپی برای دیسک کمر به شما آموزش می دهد که چگونه بدن خود را مدیریت کنید تا از آسیب های و صدمات آتی جلوگیری کرده باشید.

 

 

 

تکنیک های مختلفی در فیزیوتراپی برای دیسک کمر وجود دارد.درمان های غیر انفعالی که شامل ماساژ درمانی عمیق،درمان با یخ و گرما و تحریک کردن الکتریکی و هیدروتراپی می باشد می تواند بدن شما را آرام کرده و تسکین دهد

برنامه درمانی فیزیوتراپی برای کمردرد معمولا با درمان های غیر انفعالی آغاز می شود .اما به محضی که بدن شما بهبود پیدا کرد ،درمان های فعال را آغاز خواهید کرد که بدن شما را قوی ساخته و از دردهای آتی پیشگیری می کند.

فیزیوتراپیست شما به کمک خودتان برنامه ای درمانی را تنظیم خواهد کرد که از جهت برای شما مناسب باشد.

 

درمان های غیر انفعالی برای دیسک کمر

  • ماساژ درمانی عمیق: چیزی بیش از 100 نوع ماساژ وجود دارد ، اما در صورتی که به دیسک کمر مبتلا هستید، ماساژ عمیق بافت ها ،می تواند برای شما گزینه بسیار ایده آلی باشد ،چرا که با این روش می توانید اسپاسم و التهاب عضلانی را که موجب محدود شدن توان حرکتی در ناحیه آسیب دیده می شود ، کاهش دهد
  • درمان با یخ و گرما : هر دوی این روش ها منافع مخصوص به خود را دارند و ممکن است فیزیوتراپیست شما گاهی بین این دو روش سوییچ کند تا بهترین نتیجه ممکن حاصل شود.

ممکن است فیزیوتراپیست شما از گرما استفاده کند تا جریان خون را به نقطه مورد نظر هدایت کند.خون از طریق ارسال اکسیژن و مواد معدنی بیشتر موجب بهبود یافتن نقطه آسیب دیده می شود. خون هم چنین ضایعات اسپاسم عضلانی را از بین می برد.

در مقابل، یخ درمانی (همچنین به نام کرایوتراپی نیز شناخته می شود) باعث کاهش گردش خون می شود. این مسئله باعث کاهش التهاب، اسپاسم عضلات و درد می شود. فیزیوتراپیست  شما ممکن است یک تکه یخ را بر روی نقطه آسیب دیده بگذارد ، یک ماساژ با یخ به شما بدهد یا حتی یک اسپری که به عنوان فلورومتان شناخته می شود را برای خنک کردن بافت های ملتهب استفاده کند.

  • هیدروتراپی: همانطور که از نامش بر می آید، هیدروتراپی شامل آب خواهد بود . به عنوان یک درمان منفعل، هیدروتراپی ممکن است به سادگی شامل نشستن در یک جکوزی  یا گرفتن دوش آب گرم باشد. هیدروتراپی به آرامی درد را کاهش می دهد و ماهیچه ها را آرام می کند.
  • تحریک عصب محیطی (TENS): یک دستگاه TENS از جریان الکتریکی برای تحریک ماهیچه های شما استفاده می کند. به نظر می رسد خیلی شدید می آید ، اما واقعا دردناک نیست. الکترود هایی که به پوست شما متصل می شوند جریان الکتریسیته ای کوچک را به نکات اصلی در مسیر عصبی ارسال می کنند. TENS باعث کاهش اسپاسم عضلانی می شود و به طور کلی اعتقاد بر این است که باعث آزاد شدن اندورفین ها می شود که می تواند باعث کاهش درد در بدن شود.
  • کشش: هدف کشش این است که اثر جاذبه را بر ستون فقرات کاهش دهد.این روش با کشیدن استخوان ها، می تواند فتق دیسک را کاهش دهد. این روش بسیار شبیه یک تایر مسطح است که هنگامی که یک جک را زیر ماشین می گذارید ،فشار را از روی تایر برمی دارید ، . این را می توان بر روی ستون فقرات گردن یا کمری انجام داد.

 

درمان های فعالی که ممکن است در فیزیوتراپی امتحان کنید

درمان های فعال،کمک می کنند تا قابلیت انعطاف،پوزیشن،قدرت،ایستایی و حرکت مفاصل شناسایی شوند.یک برنامه ی ورزشی هم می تواند برای اخذ نتایج بهتر توصیه شود.

این ورزش ها نه تنها موجب تسکین درد کنونی شما می شوند، بلکه سلامت عمومی شما را هم بهبود می بخشند.

فیزیوتراپیست شما با شما کار خواهد کرد تا برنامه ای براساس تشخیص و سابقه سلامت مخصوص به خود بسازید.

  • ایستایی : بسیاری از مردم متوجه نیستند که یک هسته قوی داشتن برای سلامت ستون فقرات مهم است. عضلات هسته ای (شکمی) به عضلات کمر کمک می کنند تا ستون فقراتتان را حفظ کنید. هنگامی که عضلات اصلی شما ضعیف هستند فشار بیشتری روی عضلات کمر ایجاد می کند. درمانگر فیزیکی شما ممکن است تمرینات ثبات دهنده هسته ای را به شما بدهد .
  • ا نعطاف پذیری: یادگیری روش های مناسب کشش و تکنیک های انعطاف پذیری شما را برای تمرینات هوازی و قدرتی آماده خواهد کرد. انعطاف پذیری به شما کمک می کند که بدن خود را راحت تر تکان داده و گرفتگی آن ها از بین برود.  
  • هیدروتراپی(آب درمانی) : در مقایسه با روش غیر فعال آب درمانی که تنها شامل دوش گرفتن با آب گرم یا وان آب داغ بود، روش فعال آب درمانی ، شامل ایروبیک در آب نیز می شود که به بددن شما کمک می کند که بدون فشار غیر ضروری عارضه را کنترل کند.
  • قدرت بخشیدن به عضلات : عضلات محکم و قوی حمایت کننده هایی بسیار فوق العاده برای ستون فقرات و کنترل بهتر درد می باشند.
فیزیوتراپی برای دیسک کمر
فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپیست به شما می آموزد که چگونه برای جلوگیری از آسیب های آینده ،کمر خود را تقویت کنید. شما ممکن است اصول مراقبت از خود را یاد بگیرند، بنابراین می دانید که چگونه به بهترین شکل علائم خود را درمان کنید. هدف نهایی فیزیوتراپی برای دیسک کمر این است که در عین تسکین درد ،از بروز این علائم در آینده نیز پیشگیری نمایید.

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

مترجم و محقق : ندا ناصری

 

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.