بهترین متخصص کمر درد

بهترین متخصص کمر درد

بهترین متخصص کمر درد
0 725

 

بهترین متخصص کمر درد

 

انواع مختلفی از پزشکان وجود دارد که بیماران مبتلا به بیماری های نخاعی را درمان می کنند و نقش و مهارت هر کدام تفاوت  کمی با بقیه دارد . انتخاب مناسب ترین نوع از متخصصان بهداشت – یا بهترین متخصص کمر درد – تا حد زیادی بستگی به علائم بیمار و مدت زمان  وجود علائم دارد.

بهترین متخصص کمر درد
بهترین متخصص کمر درد

انواع مختلف پزشکان  کمر درد  که در درمان درد کمر تخصص دارند  هر کدام تمرینات و علایق درمانی متفاوتی با هم دارند. در حالیکه بهتر است برای شروع درمان به پزشک عمومی مراجعه کنید، در صورت مقاومت درد در مقابل درمان های اولیه بهتر است به متخصص کمر درد مراجعه کنید.

سه گروه مختلف از متخصصان برای درمان کمر درد وجود دارند:

  1. ارائه دهندگان مراقبت های اولیه، که اغلب اولین پزشکان در تماس با بیماران در هنگام بازگشت درد هستند و به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

o پزشکان مراقبت های اولیه (پزشکان خانوادگی، پزشکان داخلی، متخصص زنان و زایمان، متخصص زنان و متخصص اطفال)

o متخصصین جراحی

o پزشکان  متخصص پوکی استخوان

2.متخصصان ستون فقرات که تخصص ویژه تری  در تشخیص و / یا درمان های مخصوص برای کمر درد و وضعیت مهره های ستون فقرات  دارند و معمولا شامل موارد زیر می شوند:

o جراحان

o فیزیوتراپ ها

متخصصان بیهوشی

o متخصصان مغز و اعصاب

o روماتولوژیست ها

3.درمانگران  متخصص در زمینه توانبخشی فیزیکی یا شغلی برای کمر درد یا کمک روانی برای دردهای  مزمن . این پزشکان  به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

o درمانگران فیزیکی

o درمانگران شغلی

o روانشناسان بالینی

 

بنابراین مهم است که در صورت داشتن درد در کمر به پزشک درست مراجعه کنید تا درمان درستی را دریافت نمایید. خود پزشک عمومی می تواند پس از مشاهده ی علائم راهنمای خوبی برای شناخت بهترین متخصص کمر درد برای شما باشد.

اگر یکی از مفاصلتان آسیب دیده یا عضلتان کشیده شده، گاهی اوقات دانستن اینکه دقیقا چه اتفاقی دارد می افتد می تواند به شما کمک کند. مؤسسه ملی آرتروز و بیماری های پوستی و اسکلتی عضلانی گزارش می دهد که “درد کمر یکی از شایع ترین مشکلات پزشکی در دنیا است. این درد می تواند از یک درد ناگهانی یا  ملایم تا یک درد مزمن  و شدید که حرکت را سخت می کند گسترده باشد.

کمر درد می تواند به دو دسته بزرگ تقسیم شود: درد حاد و درد مزمن. درد حاد ناگهان پس از یک سقوط یا پس از بلند کردن چیزی سنگین رخ می دهد و معمولا  بیش از شش هفته طول نمی کشد. این درحالی است که  درد مزمن اغلب به آرامی رشد می کند و بیش از سه ماه طول می کشد.

هر دو درد حاد و مزمن ممکن است ناشی از شرایط مختلفی ایجاد شوند. بنابراین، بسته به علت درد کمر، شما ممکن است در نهایت یکی از متخصصین گوناگون را برای درمان انتخاب کنید. پزشکان مراقبت های اولیه، متخصصان اطفال، متخصصان مدیریت درد، پزشکان ورزشی و جراحان ستون فقرات (جراحان ستون فقرات ارتوپدی و جراحی های مغز و اعصاب) همه می توانند مشکلات ستون فقرات و گردن را درمان کنند. سایر پزشکان، مانند  متخصصان روماتیسم، همچنین ممکن است قادر به کمک به درمان درد مزمن کمر مرتبط با عارضه های خاصی مانند آرتروز یا پوکی استخوان باشند.

برخی از شایع ترین شکایات از بیمارانی که به دنبال پزشک مناسب هستند متعلق به بیمارانی است که به موارد زیر مبتلا هستند:  کمردرد، پا درد، بی حسی پا یا درد معمول سیاتیک. سیاتیکا( درد سیاتیک) به واسطه ی  فشرده سازی عصب سیاتیک ایجاد می شود که از پشت کمر به پا سرایت می کند و منجر به درد ناگهانی یکی یا هر دو پا  می شود. دردی که از پشت گردن شروع می شود و به پا سرایت می کند. سایر شرایطی که می توانند باعث درد کمر شوند عبارتند از: نفوذ عصبی (اعصاب تخریب شده)، دیسک کمر، تنگی نخاعی (فشار روی نخاع و اعصاب) و آرتروز.

مسائل غالب مربوط به  کمردرد معمولا در با بیماری های مزمن – سیاتیک، آرتروز و گرفتگی عصب در ارتباط است. مردم در ابتدای  سعی می کنند که بهترین درمانگاه یا کلینیک را برای درمان را انتخاب کنند. بیماران مبتلا به شکستگی یا آسیب های عمده نخاعیناشی  از حوادث احتمالا به بخش اورژانس می روند و به سرعت به یک جراح تخصصی نخاعی ارجاع داده می شوند. اما برای بیماری های مزمن یا آسیب های شدیدتر، بیماران به طور معمول به توصیه ی پزشک های  داخلی به متخصص ستون فقرات مراجعه می کنند.

بهترین متخصص کمر درد
بهترین متخصص کمر درد

بیمارانی که به دنبال مراقبت تخصصی برای کمر درد هستند، برای اولین بار از مداخلات غیابی استفاده می کنند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که دوره درمان فیزیوتراپی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی و بعضی اوقات تزریق نا درست خود باعث کمردرد می شود. اگر بیمار مبتلا به بیحسی، ضعف، سوزن شدن یا درد در پا باشد که با سه تا شش ماه درمان محافظه کارانه بهبود نمی یابد ، برای  بعضی از بیماران به مداخلات عملی نیاز است تا پزشکان بتوانند  فشار عصب را کاهش دهند.

برای بیمارانی که نیازی به عمل جراحی ندارند، گزینه های زیادی برای بازگرداندن توانایی تحرک به همراه کاهش درد وجود دارد. گر آنها نیازی به عمل جراحی نداشته باشند معمولا به یک متخصص کمر درد مراجعه می کنند. پزشک متخصص کمر درد معمولا با بیمار همراه می شود  و هر 6 ماه او را را مشاهده می کند تا مطمئن شود که برنامه های تمرینی خود را انجام می دهد، همچنان روی بهبود وضعیت بدنش کار می ند  و روند کاهش وزن را پیگیری می کند. کاهش وزن و ورزش اغلب عناصر بزرگی از درمان درد کمر هستند، زیرا کاهش وزن می تواند فشار وارده بر روی مفصل و اعصاب را در طول ستون فقرات کاهش دهد و ورزش می تواند باعث تقویت عضلاتی شود که می توانند فشار را از مناطق حساس بزدایند .

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.