بهترین متخصص کمردرد در مجموعه ی جایروس کلینیک

متخصص کمردرد

متخصص کمردرد
0 149

بهترین متخصص کمردرد شما کیست؟

 

پیدا کردن متخصص مناسب برای درمان کمر درد مانند خرید کردن می ماند. چراکه پزشکان گوناگونی با تخصص های مختلف وجود دارند که می توانند کمر درد شما را درمان کنند. درد قسمت پایینی کمر یکی از رایج ترین مواردی است که بیماران برای درمان آن به متخصص کمر درد مراجعه می کنند ، بنابراین پزشکان خانواده با تعداد زیادی از بیماران مبتلا به کمر درد رو به رو می شوند. اما اگر چهار تا شش هفته مصرف دارو های مسکن و ورزش درمانی به بیمار کمک نکرد، ممكن است زمان آن رسیده باشد که بیمار به متخصص کمر درد مراجعه کند.

متخصص کمردرد
متخصص کمردرد

بین جراحان ارتوپدی، جراحان اعصاب، متخصصان جراحی، جراحان مغز و اعصاب و پزشکان پوکی استخوان، دانستن اینکه که چه کسی بهترین متخصص  درمان درد شماست، اندکی دشوار است.

مهمترین نکته این است که بهترین و صحیحترین متخصص را برای درمان کمر درد خود انتخاب کنید. چراکه کار هریک ازاین متخصصین اندکی با دیگری تفاوت دارد و ممکن است هریک از آنها الزاما گزینه ی صحیحی برای مراجعه کردن به، نباشد.

هر متخصص رویکردی متفاوت  از یک دیدگاه متفاوت را در پیش می گیرد. هیچگونه درمان تضمینی برای تسکین  درد وجود ندارد، بنابراین انتخاب شما به طور جزئی به نگرش شما نسبت به بدن و دارو و فلسفه درمانی دکتر درمانگر شما بستگی دارد.

به عبارت دیگر هر متخصص به گونه ای خاص آموزش دیده و رویکرد درمانی ویژه ی خود را دارد.

 

انواع متخصصین کمر درد که هریک می توانند به گونه ای به درمان شما کمک کنند

 

متخصص ماساژ ستون فقرات

متخصصین ماساژ ستون فقرات اغلب اولین متخصصینی هستند که بیماران به آنها مراجعه می کنند. تقریبا 40 درصد از مردم برای درمان کمر درد اول به متخصص ماساژ ستون فقرات مراجعه می کنند. برای تبدیل شدن به یک متخصصص ماساژ ستون فقرات ، دانش جوی این رشته باید چهار سال تحصیل و آموزش در یک کالج معتبر پزشکی و یک کارآموزی یک ساله را تکمیل کند و پشت سر بگذارد. اطمینان حاصل کنید که متخصص ماساژ ستون فقراتی که به او مراجعه می کنید دارای گواهی نامه ی معتبر و گواهی تعیید صلاحیت طبابت باشد. همانند متخصصان بیماریهای استخوان ، متخصص ماساژ ستون فقرات به شکل فیزیکی و مستقیم بدن و ستون فقرات را به عبارتی دستکاری می کند و بیشتر از هرچیز روی ستون فقرات تمرکز دارد. توجه داشته باشید که برخی از تمرینکنندگان ادعاهای زیادی در مورد اینکه از سایر متخصصین ماساژ ستون فقرات حرفه ای تر هستند دارند.  متخصص ماساژ ستون فقراتی  را انتخاب کنید که از همه صادق تر است و بیشتر از دیگران احتمال می دهید که بتواند کمردرد شما را درمان کند.

 

پزشک پوکی استخوان

پزشکان پوکی استخوان مدرک تخصصی – پزشکی درمان پوکی استخوان را دارند و آموزش آنها شبیه سایر متخصصین پزشکی است، هرچند تخصص پوکی استخوان  تأکید بیشتری بر درمان کل بدن و دستکاری اسکلتی عضلانی دارد. مانند سایر متخصصین پزشکی ، پزشکان پوکی استخوان هم  می توانند نسخه  بنویسند و عمل جراحی انجام دهند.

 

فیزیوتراپیست ها

متخصصین فیزیوتراپی ، متخصصان پزشکی  هستند که در پزشکی فیزیکی و توانبخشی تخصص دارند. فیزیوتراپی یک تخصص نسبتا جدید است. این زمینه ی تخصصی پزشکی (فیزیوتراپی یا درمان فیزیکی) در دهه 1940 از پزشکانی که از جنگ جهانی دوم بازگشته بودند ایجاد شد و توانست بسیاری از آسیب های مربوط به کمر و ستون فقرات را در بیماران درمان کند. دارو های بسیاری نیز برای تشخیص و ارزیابی آسیب مغزی و آسیب ستون فقرات وجود دارند. فیزیوتراپیست ها در تشخیص صحیح مشکل کمر تخصص دارند.

امروز متخصصان فیزیوتراپی اغلب شیوه های درمانی گسترده ای دارند، اما برخی در یک حوزه ی درمانی خاص  تمرکز می کنند مانند درمان تخصصی کودکان، طب ورزش، پزشکی سالمندان و یا آسیب های مغزی. تعداد بسیار زیادی از این متخصصین فیزیوتراپی در شهر های بزرگ وجود دارند که مردم از  حضور و فایده ی پزشکی آنان بی خبرند.

متخصص کمردرد

جراحان

طبق تعریف، جراحان تمرکز بیشتری روی درمان تهاجمی دارند. هر دو جراحان مغز و اعصاب و جراحان ارتوپدی عمل جراحی ستون فقرات را انجام می دهند. اکثر مردم فکر می کنند که جراحان مغز و اعصاب، “جراح مغز” هستند، اما در واقع  جراحان مغز و اعصاب بیشتر بر روی ستون فقرات عمل جراحی  انجام می دهند. یک دانشجوی پزشیکی در حال تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب نیازمند است  6 تا 7 سال رزیدنت باشد، در حالی که متخصصان ارتوپدی در مقایسه با آنها به  4 تا 5 سال فعالیت رزیدنتی نیازمند هستند و همچنین جراحان عصبی بیشتر در موارد ظریفتر متمرکز می شوند که حاوی موارد درمانی مانند پوشش کانال نخاعی می شود، ناحیه ای که یک جراح اورتوپد نیز می تواند درمان آن را انجام دهد.

 

کدام راه باید انتخاب کنید؟

مجموعه گسترده ی گزینه های درمان کمردرد می تواند دلهره آور باشد. هیچ نقشه دقیقی وجود ندارد که بتواند به سادگی شما را راهنمایی کند که چگونه متخصص کمردرد مناسب را برای درمان خود انتخاب کنید. به همین خاطر است که انتخاب بهترین متخصص کمردر دشوار و همینطور مهم است.

 

مشاوره و راهنمایی پزشک خاواده یا پزشک داخلی مجرب راهی منطقی برای پیدا کردن متخصص مناسب کمر درد شماست. زمانی که مشکلی جدی مانند یک تومور به وجود می آید، درمان کمر درد معمولا یک درمان همکارانه خواهد بود. مطمئن شوید که راهنمای پزشکی شما متوجه گشتره ی متفاوت و گسترده ی پزشکان متخصص درمان کمر درد هست تا بتواند راهنمایی مناسبی برای شما انجام دهد.

همواره به یاد داشته باشید که همه ی متخصصین کمر درد هرکدام می توانند به نوعی به درمان مشکل شا کمک کنند اما فقط یک متخصص( یک تخصص پزشکی) وجود دارد که می تواند به درستی مشکل شما را ارزیابی کرده و آن را به شکل اصولی درمان کند.

 

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز تخصصی درمان کمر درد

بیشتر بدانید

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.