دکتر متخصص سیاتیک

دکتر متخصص سیاتیک

دکتر متخصص سیاتیک
0 780

دکتر متخصص سیاتیک

 

دکتر متخصص سیاتیک چه کاری می تواند برای ما انجام دهد ؟پیش از هرگونه سوال دیگری باید به خود عارضه سیاتیک بپردازیم و بگوییم که اصولا چرا رخ می دهد و درمان های رایج برای این عارضه چیست؟

دکتر متخصص سیاتیک
دکتر متخصص سیاتیک

مجموعه جایروس کلینیک بهترین متخصصین سیاتیک را گرد هم آورده است و بهترین خدمات پزشکی ممکن را به شما ارائه می دهد.شما می توانید برای تماس با دکنر متخصص سیاتیک اینجا را کلیک کنید.

 

عصب سیاتیک

 

سياتيكا به دردي كه در امتداد عصب سیاتیک  کشیده مي شود، اشاره دارد كه شاخه هاي آن از پشت كمر به لگن و باسن و كف پا امتداد دارد . به طور معمول، سیاتیک تنها بر روی  یک طرف بدن شما اثر می گذارد.

سیاتیک اغلب هنگامی اتفاق می افتد که یک دیسک فتق ، استخوان اسپور در ستون فقرات یا تنگ شدن ستون فقرات (نخاع) بخشی از عصب را فشرده می کند. این امر سبب التهاب، درد و اغلب بی حسی در پاهای آسیب دیده می شود.

گرچه درد ناشی از سیاتیک می تواند شدید باشد، اغلب موارد در چند هفته و بدون درمان برطرف می شود . افرادی که سیاتیک شدیدی دارند که با ضعف قابل توجه پا و یا تغییرات روده یا مثانه مرتبط است ممکن است ناچار شوند که عمل جراحی را انجام دهند.جهت اخذ نوبت از بهترین جراحان ودکتر متخصص سیاتیک مجموعه جایروس می توانید اینجا را کلیک کنید.

 

علائم سیاتیک

 

درد ناشی از نخاع (قسمت پایینی کمر) و ستون فقرات به باسن و پشت  پایین پاها کشیده می شود ، نشانه سیاتیک است. ممکن است حس ناراحتی تقریبا در هر نقطه در مسیر عصبی خود احساس کنید، اما به احتمال زیاد مسیر سرایت و حرکت درد از پشت کمر به سمت باسن و پشت ران خواهد بود.

شکل درد می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد، از درد خفیف تا درد تیز، احساس سوزش یا درد شدید. گاهی اوقات درد می تواند مانند یک ضربه یا شوک الکتریکی حس شود. سرفه یا عطسه کردن ، نشستن های  طولانی مدت می توانند علائم را تشدید کنند. معمولا تنها یک قسمت از بدن شما تحت تاثیر درد قرار می گیرد.

بعضی از افراد همچنین مبتلا به کمردرد، سوزن سوزن شدن یا ضعف عضلانی در پا یا مچ پا نیز می شوند. ممکن است درد را در یک قسمت از پا و بی حسی را در بخش دیگری از بدن خود داشته باشید.

چنانچه این علائم را در خود مشاده کردید بهتر است به یک دکتر متخصص سیاتیک در مجموعه ی جایروس کلینیک مراجعه نمایید.

 

درمان سیاتیک

دکتر متخصص سیاتیک
دکتر متخصص سیاتیک

اگر درد با اقدامات مراقبت از خود( خود درمانی) بهبود نیافت، دکتر ممکن است برخی از درمان های زیر را به شما پیشنهاد کند. درمان های پیشنهادی دکتر کتخصص سیاتیک عبارتند از:

دارو درمانی

انواع داروهایی که ممکن است برای درد سیاتیک تجویز شوند عبارتند از:

  • دارو های ضد التهاب
  • دارو های آرامبخش عضلانی
  • مواد مخدر-مسکن های بسیار قوی(تحت نظارت پزشک)
  • داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای
  • داروهای ضد تشنج

درمان با فیزیوتراپی

هنگامی که درد حاد در شما بهبود می یابد، پزشک یا فیزیوتراپیست می تواند یک برنامه توانبخشی را برای کمک به پیشگیری از آسیب های احتمالی آینده طراحی کند. این برنامه  معمولا شامل تمریناتی برای اصلاح وضعیت فیزیکی، تقویت عضلات برای حمایت عضلانی از کمر و افزایش انعطاف پذیری شما است.

تزریق استروئید

در بعضی از موارد، پزشک ممکن است تزریق یک دارو کورتیکواستروئید را در ناحیه اطراف ریشه مربوط به عصب توصیه کند. کورتیکواستروئیدها باعث کاهش درد از طریق سرکوب التهاب در اطراف عصب تحریک شده می شوند. اثرات آنها معمولا در چند ماه از بین می روند. تعداد تزریقات استروئیدی که می توانید دریافت کنید محدود است، زیرا در صورت تزریق بیش از حد ، خطر بروز عوارض جانبی جدی افزایش می یابد.

 

عمل جراحی

 

این گزینه معمولا برای زمانی که عصب های فشرده شده باعث ضعف های قابل توجه، از جمله از دست رفتن کنترل روده یا مثانه می شوند یا  برای زمانی که دردی دارید که به تدریج بدتر می شود و با سایر روش های دیگر بهبود نمی یابد، مطرح می شود. جراحان می توانند استخوان یا بخشی از دیسک فتق را که بر روی عصب آسیب دیده است و فشار را روی آن تشدید می کند، طی عمل جراحی بردارند.

دکتر متخصص سیاتیم بهترین فردی است که می تواند در مورد انتخاب بهترین گزینه ی درمانی به شما کمک کند.

 

درمان های خانگی و شیوه ی زندگی

 

برای اکثر مردم، درمان سیاتیک از طریق درمان در خانه یا خود درمانی قابل انجام است. اگرچه استراحت کردن برای یک روز ممکن است تسکین برخی از امراض را فراهم کند، عدم فعالیت برای طولانی مدت علائم و نشانه های شما را بدتر خواهد کرد. برخی از این درمان های خانگی را دکتر متخصص سیاتیک برای تسکین درد های خفیف گاه پاهی تجویز و توصیه می کند.

دیگر درمان های خانگی که ممکن است به تسکین درد سیاتیک شما کمک کنند عبارتند از:

  • گذاشتن بسته های یخ. در ابتدا، ممکن است بتوانید با گذاشتن یک بسته یخ برای مدت 20 دقیقه و در چندین نوبت از طول روز، بتوانید درد سیاتیک خود را تا حدی تسکین و کاهش دهید. از یک بسته یخ یا یک بسته ی یخ زده ی نخود فرنگی یا هر حبوبات منجمد دیگری برای این منظور استفاده کنید.

 

  • کیسه ی گرم. پس از دو تا سه روز، به مناطقی که صدمه دیده اند حرارات اعمال کنید. برای این منظور می توانید از کیسه های گرم( یا آب گرم)، یک لامپ گرما یا یک پد گرما در پایین ترین درجه اش استفاده کنید. اگر همچنان درد ادامه یافت، کیسه های گرم و سرد را با هم جا به جا کنید.

 

  • وزش های کششی. تمرینات کششی کمر به شما کمک می کند تا احساس خوبی پیدا کنید و ممکن است به کاهش فشرده سازی ریشه عصب نیز کمک کند. از حرکات کششی ناگهانی، بالا و پایین پریدن یا چرخیدن در طول کشش اجتناب کنید، و سعی کنید حالت بدن در تمرین کششی را حداقل 30 ثانیه نگه دارید.

 

  • دارو های بدون نسخه. مسکن های آزاد مانند ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم گاهی اوقات برای تسکین درد سیاتیک مفید خواهند بود.

 

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز تخصصی درمان سیاتیک 

بیشتر بدانید

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.