دکتر فیزیوتراپی کودکان

دکتر فیزیوتراپی کودکان

دکتر فیزیوتراپی کودکان
0 307

دکتر فیزیوتراپی کودکان

 

 

دکتر فیزیوتراپی کودکان
دکتر فیزیوتراپی کودکان

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی یا (PT)  با توسعه، توانبخشی و بهبود مهارت ها و و عملکرد های حرکتی به بیماران کمک می کند. دکتر فیزیوتراپی کودکان ممکن است بر روی مهارت های حرکتی ناصحیح مانند نشستن، ایستاده و پیاده روی، به شیوه های غلط و همچنین روی بهبود انعطاف پذیری، قدرت و استقامت کودک کار کنند.

در مرکز درمان با فیزیوتراپی مجکوعه ی جایروس کلینیک ، درمانگران ما در زمینه کار با کودکان مبتلا به مشکلات حرکتی، کودکان ورزشکار با عملکرد بالا و کودکان مبتلا به  نگرانی های مربوط به وزن تخصص کال دارند.

به عنوان مثال، یک کودک ممکن است همراه با یک درمانگر در یک باشگاه “تصحیح حرکت” با راه رفتن در طول یک میله و انجام تقویت هسته ای برای بهبود تعادل خود و یا خزیدن بر روی توپ مخصوص برای بازیابی قدرت، استقامت و آگاهی بدن،  روند درمانی را طی کند. در تمام مرحل تمرینات، دکتر فیزیوتراپی کودکان در کنار بچه هست و به او در انجام صحیح تمرانات کمک می کند.

برای یک کودک مبتلا به تورتیکولیس / پلاژیو اسیفالی (سفتی گردن و چالش های مربوط به شکل سر)، والدین و کودک با درمانگر برای انجام تمرینات کششی و وضعی ملاقات خواهند کرد. والدین می توانند یاد بگیرند که چگونه کودک را برای فعالیت های روزمره مانند نشستن روی صندلی ماشین و خوابیدن، آماده کنند و او را در آن موقعیت بگذارند. یادگیری پیاده روی  برای کودک می تواند از طریق تمرینات لازم برای تشویق به ایستادن و توسعه مهارت هایی که برای پیاده روی لازم است، انجام شود. والدین ممکن است یک برنامه خانگی برای کار بر روی این مهارت ها در خانه داشته باشند. یکی از مهمترین نکات در این تمرینات همراهی و یادگیری والدین است تا بتوانند به درستی با کودک کار کنند. چراکه بیشتر آنها باید در خانه و مهمتر از آن به شکل صحیح انجام شوند تا موثر واقع شوند.

در تمام موارد، دکتر فیزیوتراپی کودکان از طریق یک برنامه گام به گام ،مهمترین نیازهای مراجعین را پیدا میکند و روش درمانی لازم را تجویز می نماید.

فیزیوتراپی اغلب در رابطه با درمان های دیگر مانند درمان شغلی یا آسیب شناسی زبان گفتاری استفاده می شود. به عنوان مثال، اگر یک کودک در حال یادگیری نحوه چاپ  است و روی میز چهار دست و پا حرکت می کند، این می تواند نشانه ای از ضعف هسته ی کمر باشد. فیزیوتراپی می تواند به تقویت هسته ی کمر کمک کند در حالی که آموزش شغلی چاپ را به کودک آموزش می دهد.

 

چه کسانی از فیزیوتراپی سود می برند؟

فیزیوتراپی می تواند برای هر کسی که با مهارت های فیزیکی خود مشکل دارد، سودمند باشد؛ خدمات و راه حل های حمایت و درمان فیزیوتراپی کودکان در موسسه ی جایروس کلینیک اغلب برای بیماران و مراجعان  زیر انجام می پذیرد:

  • تاخیر موتور حرکتی ناصحیح
  • اختلال طیف اوتیسم
  • فلج مغزی
  • اختلال همگانی رشد
  • سندرم داون
  • اسپینا بیفیدا
  • درگیری مغزی
  • Hypotonia
  • دیستروفی عضلانی یا سایر چالش های عصبی عضلانی
  • Torticollis / Plagiocephaly
  • سایر اختلالات ژنتیکی
  • چالش های مربوط به وزن
  • ورزشکاران

 

فیزیوتراپی با بالاترین پتانسیل به عملکرد کودکان کمک می کند

 

والدین چه نقشی در درمان با فیزیوتراپی دارند؟

پدر و مادر و مراقبان می توانند در درمان از طریق فیزیوتراپی کودکان بسیار درگیر باشند. آنها اغلب در طول روند درمانی در اتاق با کودک حضور دارند و اغلب با درمانگر صحبت می کنند که چگونه تمرینات را برای کودک در خانه و مدرسه انجام دهند و و البته گزارش پیشرفت و نحوه ی تمرین کردن کودک در خانه و مدرسه را نیز به دکتر می دهند و اگر چیزی تغییر کرده یا بهبودی یافته دکتر را در جریان می گذارند.

 

برخی از برنامه های درمان فیزیوتراپی کودکان ممکن است یک مولفه ی جزئی را داشته باشند که والدین و یا مراقبان می توانند در خانه آن را انجام دهند. در صورت لزوم، مراقب در در مورد هر تمرین به دقت آموزش داده خواهد شد و ممکن است مجاز باشد که جلسه ی درمانی که دکتر فیزیوتراپیست با کودک کار می کند را را ضبط کند تا بعدا با تماشای مجدد وبدئی ضبط شده بتواند مراحلو شیوه ی صحیح تمرین دادن به کودک را بیاموزد. انجام صحیح این تمرینات مهمترین چیز در درمان فیزیوتراپی کودکان است. در غیر اینصورت بی تاثیر خواهند بود. پس بهتر است والدین به خوبی و با داشتن مرجع تصویری نحوه ی صحیح انجام این تمرینات در خانه را یاد بگیرند.

 

موسسه ی درمانی جایروس کلینیک چگونه فیزیوتراپی انجام می دهد؟

راهکارهای درمان فیزیوتراپی کودکان در موسسه ی درمانی جایروس کلینیک خانواده محور و بین رشته ای است. این بدان معنی است که دکتر فیزیوتراپی کودکان ما همیشه با سوالات شروع می کنند: « چه نوع راهکاری برای این کودک کار می کند؟» و «چه روش درمانی برای خانواده مناسب است؟» اگر فیزیوتراپی امکان را داشت که مفید باشد، دکتر فیزیوتراپی کودکان یک طرح درمانی جامع را  پیشنهاد خواهد کرد.

با این حال، ما تنها به روش درمانی از طریق فیزیوتراپی فکر نمی کنیم؛ بلکه در مورد ترکیبی از درمان هایی که ممکن است به کودک کمک کنند فکر می کنیم. در مدل های درمانی موجود در موسسه ی جایروس کلینیک، درمانگران فقط زیر یک سقف نیستند؛ آنها با هم برنامه ریزی می کنند، با یکدیگر تمرین می کنند و با هم روی  یک پرونده مشترک از یک بیمار واحد کار می کنند. این یک رویکرد یکپارچه برای کمک به خانواده است. در موسسه ی جایروس کلینیک راهکار به گونه ایست که همه ی درمانگران با تخصص های مختلف بیش و کم درگیر مشکلات هر بیماری می شوند که به مجموعه مراجعه می کند تا بتوانند از طریق مشورت با هم بهترین و مناسب ترین روش درمانی برای او را تشخیص و ارائه دهند.

دکتر فیزیوتراپی کودکان
دکتر فیزیوتراپی کودکان

مدارک و اعتبار نامه های درمانگران

 

دکتر های متخصص درمان فیزیوتراپی کودکان در مجموعه ی جایروس کلینیک همگی متخصصین دارای مدارک دانشگاهی معتبر از دانشگاه های ایران و ساید کشور های جهان هستند. تجربه ی کاری و عملی هریک به اندازه کافی غنی است و هریک به اندازه ی لازم مجرب و کارآمد است. رزومه و مدارک موجود این درمانگران گویای سوابقشان هست.

 

درمان فیزیوتراپی کودکان ممکن است برخی تکنیک های دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال روش های :

  • تمرینات Cuveas Medek
  • کینسیس و دیگر تکنیک های ضبط
  • درمان ناباروری (NDT)
  • آموزش قدرت برای کودکان

 

 

مترجم و محقق : ندا ناصری

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.