سیر تا پیاز رگ سیاتیک و درد عصب سیاتیک | کلینیک درد عصب سیاتیک

درد عصب سیاتیک چیست؟ و عصب سیاتیک در کجای بدن قرار دارد؟

عصب سیاتیک طولانی‌ترین عصب درون بدن آدم می‌باشد. که از لگن آغاز و تا انتهای پا امتداد میابد. و در طی گذرگاه دارای شاخه‌های متعددی می‌باشد. چنانچه فشاری به این عصب وارد بشود سبب به وجود امدن درد در همه طول عصب میشود.

عصب سیاتیک از وصل شدن ریشه‌هایی از مهره‌های کمری و ساکروم خارج شده بوجود می‌آید. و از لگن خارج شده و بعد از پشت باسن به پشت ران میرود و در قسمت بالایی مفصل زانو به دو شاخه عصب درشت نی و عصب نازک نی مشترک تقسیم میشود.

وقتی فشاری بر عصب سیاتیک وارد میشود سبب به وجود امدن درد سیاتیک میشود (یعنی مسیری که از کمر آغاز میشود و از پشت پا پایین می‌آید و تا پاشنه و کف پا می‌رسد) البته نشانه‌های درد سیاتیک ممکن است با یک درد نه چندان شدید تا درماندگی و از کارافتادگی کامل همراه باشد و حتی ممکن است با حس خارش، سوز، بی‌حسی و کاستی عضلانی هم همراه باشد.

عصب سیاتیک بزرگ‌ترین عصب نخاعی بدن است که گهگاهی به دلیل داشتن دلایلی از جمله دیسک کمر یا دشواریها عضلانی، بسیار دردناک‌تر است و می‌تواند فرد را با دشواری هایی همچون کمردرد یا بی‌حسی پا گرفتار کند. در روزگار کنونی بسیاری از اشخاص با این معضل روبرو می‌شوند و بعضی اوقات اشخاص دردهای دیگر را با درد عصب سیاتیک اشتباه می‌گیرند.

با کلینیک درمان عصب سیاتیک همراه باشید تا نشانه‌های بروز درد عصب سیاتیک و چگونگی درمان سیاتیک را یک به یک وارسی و تحقیق کنیم. درد عصب سیاتیک بطور معمول به صورت کمر دردی است که سبب تیر کشیدن در منطقه کمر، ران‌ها، پشت و پایین پا میشود.

درد عصب سیاتیک حتی میتواند خیلی شدید باشد. ولو در زمان ایستادن، نشستن یا دراز کشیدن نیز فرد درد را حس میکند. که کلینیک درمان درد سیاتیک می‌تواند بطور معمول به شیوه‌های غیر جراحی درد عصب سیاتیک را علاج کند.

درصورتیکه این مشکل بموقع تشخیص داده شده و درمان شود، نشانه‌های این مریضی در طی چند ماه پس از آغاز درمان عصب سیاتیک از بین بردن میشود. پس در نظر داشته باشید که در صورت شدید بودن درد عصب سیاتیک، در اغلب موقعیت‌ها این درد توسط شیوه‌های درمانی محافظه کارانه در حین چند هفته درمان میشود.

درد عصب سیاتیک یک نشانه‌ای میباشد که بطور معمول به دلیل فشاری که به این عصب وارد میشود بوجود میاید که بایست گفت موقعیت‌ها به دلیل بیرون‌زدگی دیسک یا جابه‌جایی مهره‌ی کمر است. چنانچه فرد فرد بیمار درصد بالایی احساس پا درد و اندکی هم درد کمر داشته باشد کلینیک درمان درد سیاتیک نخستین حدسی که میزند درد عصب سیاتیک است.


نشانه‌های بوجود آمدن درد سیاتیک

بطور رایج انسانهایی که به درد عصب سیاتیک گرفتار میشوند از دردی که از پایین کمر آغاز شده و تا باسن کشیده میشود و منتج به درد کف پا و انگشت‌ها میشود نارضایتی میکنند. میزان درد عصب سیاتیک در بیمارها از ملایم تا شدید متفاوت می‌باشد.

و بیشتر اوقات این درد به صورت تیر کشیدن یا سوز، شبیه به شوک الکتریکی و هم چنین احساس گرفتگی در بیمارها مشاهده میشود. که بطور معمول فقط یک سمت بدن شخص مریض تحت تاثیر این دشواری می‌باشد. و درد عصب سیاتیک با نشستن طولانی، خم شدن وحتی سرفه و عطسه کردن همچنین بسیار زیادتر میشود. هم چنین درد عصب سیاتیک میتواند با بیحسی در منطقه پایین تنه فرد بیمار همراه باشد.

از جمله عوامل تاثیر گذار در بوجود آمدن این درد:

♥  سن: تحلیل دیسک‌‌های ‌بین مهره‌ای کمری از سن سی سالگی شروع میشود. و هم چنین تنگی ستون مهره‌ای، اشخاص بالای پنجاه سال را گرفتار میکنند.

♥  شغل: اشخاصی که کارشان بگونه‌ای است که سبب چرخش مکرر کمر میشود، و یا وادار به حمل بارهای سنگین می‌باشند و هم چنین افرادی که به‌مدت طولانی رانندگی میکنند.

♥ فعالیت‌های بدنی: افرادی که در طی روز فعالیت خیلی اندکی دارند.

♥ عوامل ژنتیکی: محققان دو ژن را کشف کرده اند که سبب بوجود آمدن بیماری درد عصب سیاتیک میشود.

♥ بیماری دیابت: این اختلال به دلیل اینکه سبب زیان و تخریب اعصاب بدن میشود.


چگونه میتوان درد عصب سیاتیک را درمان کرد؟

– چنانچه مریض به مدت یک تا چند روز استراحت کند به وی یاری میکند که تا حد نسبی درد عصب سیاتیک او کم‌تر شود اما چنانچه این استراحت درازمدت شود شود سبب نامطلوب‌تر شدن این اختلال میشود.

  • کیسه یخ: در یک حوله تمیز چند تکه یخ بگذارید و بمدت دست کم پانزده تا بیست دقیقه بر روی قسمت درد بگذارید. اینکار را روزانه چهار مرتبه انجام دهید تا این شیوه یاری به کاستن از تورم و التهاب درد عصب سیاتیک شود.
  • کیسه ‌آب گرم: ۴۸ ساعت پس از آغاز درد، در قسمتی که صدمه دیده از کمپرس گرم بهره جویی کنید. اما چنانچه همچنان درد ادامه داشت، کمپرس گرم و سرد را به صورت متناوب در محل صدمه دیده بگذارید.

 

  •  فیزیوتراپی

در کلینیک درمان درد عصب سیاتیک برنامه منظمی برای علاج درد سیاتیک کمر و پا از همان شروع درد برنامه ریزی میشود. فیزیوتراپی سبب میشود تا قادر باشید به زودی تمامی فعالیت‌های خود را انجام دهید و هم چنین کمک به جلوگیری از زیان مجدد مفصل شما میشود. فیزیوتراپیست شیوه درست بلندکردن شی، راه رفتن، و تمریناتی را که برای استقامت و کشش عضلات پشت ساق پا و شکم مفیدند را بشما آموزش می‌دهند.

  • تمرین‌های ورزشی

زمانی که درد عصب سیاتیک تحت نظر فیزیوتراپیست کاهش یافت. نرمش‌های کششی و تقویتی ای را که از فیزیوتراپیست یاد میگیرید را بایست انجام دهید که در مداوای صددرصد و قطعی بیماری درد عصب سیاتیک خیلی پراهمیت و تاثیرگذار می‌باشد. انجام ندادن این نرمش‌ها پروسه درمان را ناقص میکند حتی سبب میشود که درد عصب سیاتیک مجدد برگردد. بنابراین بایست در انجام دادن ورزشها کوتاهی نکرد.

  • ماساژ

ماساژدرمانی به منظور کاستن از درد کمر بسیار موثر است. به علت این که ماساژ درمانی باعث افزایش گردش خون، شل شدن ماهیچه‌ها وآزادکردن ایندورفین (ماده‌ای که یاری به کاستن از درد در بدن میکند) دربدن میشود. کمردرد ناشی از دیسک کمر برای اثر اشخاص در حین زندگیشان رخ میدهد.

کمر شامل عضلات و رباط‌های پر کاربردی می‌باشد که به سهولت گرفتار گرفتگی و درد در بخشهای مختلف در طی زندگی انسانها میشود. ماساژ درمانی کمک خیلی مهمی به مداوا انواع ناراحتی‌های مرتبط به کمر میکند.

کلیلنیک درمان درد عصب سیاتیک در این نوشتار سعی کرد تا شما را با محل، نشانه‌های درد عصب سیاتیک حاد، مزمن، نه چندان شدید و دلیل به وجود امدن درد و روشهای درد عصب سیاتیک آشنا کند. و اینکه چه وقتی به دکتر برای درمان درد خود رجوع کنید البته همانطور به میدانید جلوگیری، مناسب‌تر از درمان می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.