متخصص کمردرد درباره ارتباط رابطه جنسی با شدت یافتن درد کمر چه می گوید ؟

کمردرد

متخصص کمردرد
0 74

متخصص کمردرد می گوید : آیا رابطه جنسی تاثیری بر شدت کمردرد دارد ؟

 

متخصص کمردرد مجموعه جایروس کلینیک تاکید می کند که ارتباط کوچکی میان کمردرد و رابطه جنسی وجود دارد.

کمردرد تقریبا چیزی حدود 31 میلیون آمریکایی بزرگسال را به خود مبتلا کرده است.

کمر درد مهم ترین علت نا توانی در جهان است و معمولا کاری می کند که افراد نتوانند به سر کار بروند، فعالیت های خارج از منزل خود را انجام دهند، خوب استراحت کنند و در نهایت بیشتر طول روز ،بیمار را دچار درد می کنند

 

متخصص کمردرد
متخصص کمردرد

اما نکته ای که مردم کمتر دوست دارند راجع به آن صحبت کنند ،این است که کمر درد چگونه بر روی رابطه جنسی آن ها تاثیر می گذارد.یک متخصص کمردرد این را با شما در میان می گذارد. 

این مسئله برای برخی افراد هم چنان هم یک تابو به حساب می آید اما بسیار مهم است که بدانیم کمر درد موجب بروز مشکلات جنسی در رابطه ها می شود و بر روی صمیمیت میان زوجین تاثیر منفی می گذارد.

 

 

از آن جایی که کمتر به نکته می پردازند ، ما امروز در جایروس کلینیک تصمیم گرفته ایم درباره این نکته صحبت کنیم چرا که مشکل بسیاری از زوجین است(متخصص کمردرد)

کمر درد بر روی زندگی زندگی جنسی زوج های بسیاری در سر تاسر دنیا تاثیر می گذارد.

 

دلیل کمردرد بعد از رابطه

 

تکان خوردن ستون فقرات  ناشی از رابطه جنسی می تواند باعث ایجاد درد مزمن کمر  مرتبط با بیماری دیسک، آرتریت، تنگی نخاعی یا دیسک های فتق شود که در نهایت موجب زخم شدن و تحریک آن می گردد

افرادی که اخیرا جراحی کمر داشته اند و در حال ریکاوری از جراحی می باشند نیز ممکن است از کمر درد در رنج و عذاب باشند و تمایل داشته باشند که از رابطه جنسی اجتناب کنند.

 

مردان بیش از زنان دچار کمر درد می شوند. تحقیقات نشان داده است که 84 درصد مردانی که دچار کمردرد هستند، رابطه جنسی کمتری نسبت به دیگران مردان دارند.

 

علاوه بر این که ستون فقرات تحت فشار قرار می گیرد ، بدن انسان نیز از عضلات هسته و ران خود نیز استفاده می کند

رابطه جنسی می تواند فعالیت فیزیکی بسیار بالایی داشته باشد .

بسته به این که درد در کجا است ،خمیدگی(به جلو خم شدن یا نشستن)یا امتداد (به عقب رفتن) می تواند آن را برای عضلات و ماهیچه های شما بدتر کند.

 

 

توصیه هایی برای مقابله با کمر درد به هنگام رابطه جنسی

متاسفانه، هیچ گونه پوزیشنی برای تسکین کمر درد در هنگام رابطه جنسی وجود ندارد.کمردرد با حرکت کردن می تواند بدتر شود و یک پوزیشن جنسی ممکن است برای طرف دیگر کارکرد نداشته باشد (بسته به نوع آسیب یا دردی که شما در کمر خود احساس می کنید ).

توصیه می شود در صورتی که به طور مکرر درد را احساس می کنید با یک متخصص فیزیوتراپی یا ماساژور قرار ملاقاتی تنظیم کنید.

در صورت تمایل به گرفتن نوبت از مرکز فیزیوتراپی جایروس کلینیک می توانید اینجا را کلیک کنید.

در ادامه تصمیم داریم به نکاتی اشاره کنیم که به شما کمک می کند، در هنگام رابطه جنسی از کمردرد پیشگیری کنید :

متخصص کمردرد
متخصص کمردرد

از بالشتک یا حوله برای حمایت از کمر خود استفاده کنید تا درد و فشار را کاهش دهید

بالشت یا حتی حوله های لوله شده ، می تواند برای راحت بودن کمر شما و پیشگیری از کمر درد مفید بوده و استفاده شوند.

یک بالشتک را زیر سر یا زانوی خود قراردهید تا از آن ها مخافظت کرده و میزان فشار و درد را بر روی کمر کاهش دهند.

هم چنین ران ها را با گذاشتن چند بالش بالا بیاورید تا نیازی به خم شدن نباشد و این گونه درد خود را کاهش دهید.

 

دوش آب گرم به ریلکس شدن عضلات و ماهیچه ها کمک می کند

یک دوش اب گرم برای التهاب و درد عضلانی معجزه آور است.گرما موجب می شود که جریان خون افزایش پیدا کرده و عضلات شما تسکین پیدا کنند.

یک دوش آب گرم هم چنین و مخصوصا برای درد پایین کمر توصیه می شود چرا که می تواند با هر گونه گرفتگی ای که ایجاد شده مبارزه کند و درد را کمتر کند.

 

تمرین های کششی یا یوگا را برای کمک به انعطاف پذیری کمر امتحان کنید

تمرین های کششی می تواند قدرت انعطاف پذیری شما را بهبود بخشیده و پیش از انجام به هر کاری ، عضلات و ماهیچه های شما را گرم کنید پس احتمالا ایده بسیار خوبی خواهد بود که پیش از برقراری رابطه جنسی ،تمرین های کششی را امتحان کرده و یا حتی برخی از پوزیشن های یوگا را نیز انجام دهید .پوزیشن های خوبی که می توانید امتحان کنید شامل موارد زیر می باشند :

  • صورت پایین افتاده و ژست 4 پایی
  • پوزیشن کودک
  • پوزیشن گربه و گاو

 

به شریک جنسی خود بگویید که درد دارید

قدم بزرگی که می توانید برای رابطه خود با شریکتان بردارید این است که به وی بگویید که در طول برقراری رابطه جنسی دچار کمردرد می شوید.

اطلاع دادن به شریک جنسی تان درباره کمر درد به این معنی است که شما می توانید دو نفره بر روی این مشکل کار کنید و یا حتی از بدتر کردن آن اجتناب کنید.

 

متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دانشمندان درباره کمردرد در طول رابطه جنسی بسیار کم است. اطلاعات متناقضی که در این باره وجود دارد تصمیم گیری و قضاوت در مورد این مسئله را سخت تر می کند.به عنوان مثال بسیاری از بیماران گزارش می دهند که کمردرد آن ها در طول رابطه جنسی بهتر شده است

گرچه بیمارانی که به عارضه آرتروز یا دیسک کمر مبتلا هستند برخی از پوزیشن های رابطه جنسی را دردناک توصیف کرده اند

و برای افراد مبتلا به بیماری های مزمن ستون فقرات، الگوهای خواب تغییر یافته و عوارض جانبی دارو هم چنین باعث تغییر در میل جنسی و عملکرد آن ها در طول برقراری رابطه جنسی  می شود. ”

با این حال توصیه اکیدا متخصصین در این باره این است که پیش از این که مشکل کمردرد شما بدتر شود ،بهتر است که هر چه سریع تر به بهترین متخصص ارتوپدی مراجعه کنید و مشکل را حل کنید.چرا که اثرات کمر درد بر رابطه جنسی غیر قابل انکار است و ممکن است تغییرات منفی و مخرب بسیاری بر روی رابطه شما بگذارد.

شما می توانید برای تماس با متخصص کمردرد و متخصصین ما روی لینک های زیر کلیک کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.