راهکارهایی ساده برای پیشگیری از بروز کمردرد|کلینیک درد کمر|پیشگیری بهتر از درمان

0 23

چگونه میتوانیم از بروز کمردرد پیشگیری کنیم؟

کمردرد از شایع ترین بیماری های انسان است و تقریبا همه افراد حداقل یکبار در زندگی خود دچار کمر درد میشوند.

 

متاسفانه باید گفت پیشگیری از بروز کمردرد به طور کامل امکانپذیر نیست زیرا نمیتوان فرآیند فرسایش و پیر شدن را متوقف کرد اما می توان مشکلات کمر را کاهش داد.

داشتن سبک زندگی صحیح شروع خوبی برای پیشگیری از بروز کمردردهست.

تمرین :

تمرینات ایروبیک و پیاده روی را به همراه ورزشهای خاص انجام دهید تا عضلات پشت و کمر قوی و انعطاف پذیر باشند.اگر مدت زیادی از آخرین دوره ورزشی شما گذشته است برای شروع فعالیت شما میتوانید به فیزیوتراپیستهای مجرب کلینیک اختصاصی کمردرد جایروس مراجعه کنید تا آموزش های لازم برای شروع دوباره تمرین و سرعت پیشرفت و روش صحیح انجام تمرینات را به شما آموزش دهند.

*به این نکته توجه کنید که اکثر مراجعین ورزشی فیزیوتراپیست ها ورزشکارانی هستند که به دلایلی مدتی بیشتر از 6ماه فعالیت ورزشی خود را کنار گذاشته بودند و با برگشت به ورزش و توجه نکردن به میزان آمادگی بدنی فرد, ورزشکار آسیب جدی دیده و تحت درمان فیزیوتراپی قرار گرفته است.

نقش حمل صحیح اشیا در پیشگیری از بروز کمردرد :

با توجه به علم حرکت شناسی لازم است بدانید برای حمل اشیا سنگین باید به جای کمر از پاها کمک بگیرید.یعنی در هنگام بلند کردن اجسام باید کمر را صاف نگه دارید و از پاها خم شوید.

پیشگیری از کمردرد

*حفظ وزن متناسب :

وزن مطلوب خود را حفظ کنید.وزن بالا فشار بیشتری به کمر وارد میکند.

 

*سیگار نکشید :

مصرف سیگار و نیکوتین با پیر شدن ستون فقرات همراه است .

 

*پوزیشن خوابیدن صحیح :

اگر نمیخواهید در معرض ابتلا به کمردرد بخاطر روش ناصحیح خوابیدن قرار بگیرید حتما یکی از روش های زیر را برای خوابیدن انتخاب کنید :

– وقتی به یک طرف می خوابید، یک بالش را بین زانو قرار دهید.

– هنگام خواب روی کمر یعنی به صورت طاقباز، یک بالش زیر زانوی خود قرار دهید.

– بهتر است که روی شکم نخوابید اما اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید از گذاشتن بالش زیر سر خودداری کنید

 

*پاسچر ضعیف :

وضعیت قرارگیری صحیح در شبانه روز از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.نحوه صحیح نشستن ایستادن و بلند کردن اجسام نقش مهمی در پیشگیری از بروز کمردرد دارد.همچنین در مواردی که انحراف مضاعف در ستون فقرات وجود دارد و یا افزایش قوز پشتی , بوسیله ورزش و حرکات اصلاحی ای که توسط فیزیوتراپیست تجویز شده می توانیم به مشکل کمر کمک کنیم.

مهم ترین نکته درک صحیح از مشکلات ستون فقرات است.این که شما بپذیرید خود مسئول کنترل ستون مهره هایتان هستید و هیچ کس نمیتواند این کار را بجای شما انجام بدهد و اگر شما نیز اجازه دهید شخص دیگری حتی یک متخصص ستون فقرات این وظیفه را برعهده بگیرد,در اشتباه هستید.البته شما به آموزش دقیق نیاز دارید که در این مرحله می توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

برای پیشگیری از بروز کمردرد باید وضعیت مناسب چگونه نشستن,ایستادن,خوابیدن و انجام فعالیت های روزمره را آنقدر تمرین کنید تا جز عادت های همیشگی شما گردد همانطور که مسواک زدن و بستن بند کفش هایتان برای شما عادی شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.