بهترین متخصص طب فیزیکی

بهترین متخصص طب فیزیکی

بهترین متخصص طب فیزیکی
0 295

 

بهترین متخصص طب فیزیکی

بهترین متخصص طب فیزیکی را از کجا می توان یافت و اصولا چگونه می توان تشخیص داد که پزشک انتخابی ما بهترین گزینه موجود است ؟ نکات زیر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که بهترین انتخاب ممکن را داشته اید .

  1. یک متخصص طب فیزیکی باید بتواند به خوبی ارتباط برقرار کند

بهترین متخصص طب فیزیکی در مجموعه جایروس کلینیک می گوید: ” یک شنونده خوب بودن برای یک پزشک متخصص طب فیزیکی بسیار ضروری است.” “بیماران به شما می گویند که مشکل از کجاست ، فقط باید به آن ها اجازه دهید که صحبت کنند.”

بهترین متخصص طب فیزیکی
بهترین متخصص طب فیزیکی

 

معمولا متخصص طب فیزیکی در چند ثانیه تلاش می کند که به مشکل اصلی بیمار پی ببرد و اجازه صحبت به وی را نمی دهد . اما اگر آن ها فقط می نشستند و به آنچه که بیمارانشان می گویند گوش بدهند ، ممکن است پاسخی را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند . به هر حال ، ارتباط خوب فقط به معنی دوست بودن با بیماران نیست. این نیز یک مهارت حیاتی برای پزشکان است تا نگرانی بیمار را درک کرده و بتوانند به تشخیص درستی از مشکل وی برسند

 

بهترین متخصص طب فیزیکی در جایروس کلینیک موافق است که مهارت های ارتباطی خوب ضروری است. “پزشک باید وقتی را که حق و لیاقت یک بیمار است ، به وی بدهد . پزشکان باید با استفاده از زبان روشن، بدون استفاده از اصطلاحات پزشکی، سوالاتی را که بیمار می پرسد را پاسخ دهند. آن ها باید صادق باشند، به این معنی که در عین حالی که امیدوار کننده حرف بزنند وضعیت دشوار بیمار را برایش تشریح کنند . یک متخصص طب فیزیکی باید به بیمار خود برای بهبود یافتن کمک کند.

 

“آنها باید به بیماران خود کمک کنند تا سلامت خود را بهبود ببخشند.”

 

  1. پزشکان خوب سازمان یافته و سازنده هستند

از همان کودکی به فرد آموزش داده می شود که منظم و سازمان یافته باشند .این خصوصیت برای یک پزشک یا متخصص طب فیزیکی از هر چیز دیگری مهم تر است.

پزشک باید مطمئن شود که بیماران او تمام آزمایشات مربوطه را انجام میدهد، سوالاتشان پاسخ داده شده و بیماران برنامه ی واضح و روشنی برای درمان داشته باشند. “او باید در مورد پیگیری هر آزمایشی که انجام شده و نتایج این آزمایشات ، هوشیار باشد.”

 

 

  1. پزشکان خوب، در بیمار احساس اعتماد به وجود می آورند

برای بیمار مهم نیست که شما در کلاس دانشگاه بهترین بوده اید ، در بهترین دانشکده پزشکی تحصیل کرده اید ، یا اعتبار مدرک شما تا چه حد است . مهم نیست که مجلات معتبر مقاله پزشکی شما را چاپ کرده و چه تحقیقاتی انجام داده اید.

 

بیماران می خواهند احساس کنند که در دستان یک متخصص طب فیزیکی ماهر هستند . به چه چیزی نیاز است تا یک بیمار به پزشک خود اعتماد کند ؟ یک پزشک خوب می داند چگونه احساس بیمار را درک کند،  به طوری که احساس کنند ، مشکل آن ها برای پزشک مهم است و حرفشان به خوبی شنیده شده است.

 

“بیمار تنها یک لیست از مشکلات پزشکی و داروهای مختلف نیست.”

بهترین متخصص طب فیزیکی توضیح می دهد  که کارهای کوچکی وجود دارد که با انجام آن ها بیمار می تواند احساس کند که به وی اهمیت داده می شود.  چیزهایی مانند پرسیدن سوالاتی در مورد کار یا خانواده بیمار نشان می دهد که شما واقعا به آن ها به عنوان یک فرد علاقه مند هستید .حتی نسشتن و صحبت کردن با یک بیمار به او نشان خواهد داد که به عنوان یک انسان دارای ارزش و اهمیت است

بهترین متخصص طب فیزیکی
بهترین متخصص طب فیزیکی

یکی دیگر از راه هایی که می توان برای یک پزشک خوب موفق شدن به کار گرفت این است که به بیمار نشان دهید که مشکل آن ها جدی گرفته شده است و اهمیت دارد

  1. پزشکان خوب کنجکاو هستند

هنگامی که یک بیمار علائم خود را برای پزشک توصیف می کند ، یک متخصص طب فیزیکی خوب اجازه می دهد که احساس کنجکاوی اش این قرار ملاقات را هدایت کند تا به تشخیص درست تری برسند، حتی اگر این احساس کنجکاوی و سوالات ناشی از آن هیچ ربطی به مشکل کنونی بیمار نداشته باشد.

 

“یک دکتر خوب باید مایل باشد بیشتر کار کند  تا متوجه شود که چه اتفاقی دارد برای بیمار می افتد .”

“اگر یک بیمار با علائم غیر معمول و نگران کننده به سراغ پزشک آمد، یک دکتر خوب باید مایل باشد که بیشتر بر روی وی کار کند تا متوجه شود چه اتفاقی دارد می افتد .” “این مسئله ممکن است نیاز به تحقیق بیشتری داشته باشد، یا این که از همکاران خود سوال کند که البته بیشتر پزشکان چنین کاری را انجام نمی دهند و به همین دلیل نمی توان گفت که آن ها بهترین متخصص طب فیزیکی هستند”

 

یک دکتر خوب به جای آن که سریعا مشکل بیمار را تشخیص دهد، زمانی را صرف این می کند  تا کنجکاوی خود را دنبال کرده و پاسخی بهتری برای بیمار پیدا کند.

بسیاری از پزشکان مشتاق این هستند که هر چه سریع تر کار تشخیص و معاینه را انجام دهند و نسخه ای برای بیمار بپیچانند که همین مسئله موجب تشخیص نادرست و غیر صحیح شود.

 

  1. پزشکان خوب با هم کار می کنند تا از بیماران حمایت کنند

 

درست همانطور که یک پزشک نیاز به برقراری ارتباط خوب با بیماران خود دارد، بایسد بر اطلاعات موجود در سیستم مراقبت های بهداشتی تکیه کنند. این مسئله به خصوص برای پزشکان درست است. هنگامی که یک بیمار به بیمارستان می رود، پزشک عمومی و اولیه  وی اغلب از مراجعه آن ها مطلع نمی شود، مگر اینکه توسط بیمار یا یکی از اعضای خانواده آنها مطلع شوند.

 

 

بهترین پزشکان ، می دانند که عملکرد آن ها کاری یک نفره نیست و به دیگر پزشکان در حوزه های دیگر پزشکی احتیاج دارند.قادر بودن بهاین که بتوانند با دیگر پزشکان هم کار کنند ، یک خصوصیت مثبت و موثر است که هر پزشکی ندارد.

 

 

6- یک پزشک خوب از بیمار خود حمایت می کند

پزشکان خوب هر کاری را که لازم است برای کمک به بیماران خود انجام می دهند. ممکن است این کمک ها شامل این باشد که تا جایی که می توانند آن ها را به دیگر پزشکان ارجاع دهند یا این که دفترچه های بیمه آن ها را بپذیرند و هرگونه تسهیلاتی که ممکن است منجر به بهبود و آسودگی خاطر بیمار شود را انجام می دهند

 

“یک دکتر خوب طرفدار بیماران خود خواهد بود.”

“یک دکتر خوب باید طرفدار بیمار خود باشد .” به این معنی که در صورتی که بیمار به کمک پزشک برای مرخصی استعلاجی، خدمات درمانی ارزان و غیره را داشته باشند ، بتواند به آن ها کمک کند. بهترین پزشکان مایل هستند که  بیمارانشان همیشه سالم و سلامت باشند .

اگر به دنبال بهترین متخصص طب فیزیکی در تهران می گردید ما به شما متخصصین مجموعه جایروس را پیشنهاد می کنیم.برای اخذ نوبت و تماس می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

مراکز درمانی

بیشتر بدانید

مترجم و محقق : ندا ناصری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.