سوالات رایجی که درباره جراحی اسکولیوز وجود دارد

جراحی اسکولیوز

0 131

 

جراحی اسکولیوز

هنگام برنامه ریزی  برای جراحی اسکولیوز، باید چیزهای زیادی را در نظر گرفت. در این مقاله تلاش کرده ایم به برخی سوالات رایجی که در زمینه جراحی اسکولیوز وجود دارد پاسخ دهیم.با ما همراه باشید

سوالات رایج درباره عواقب و پیامدهای جراحی اسکولیوز

 

جراحی اسکولیوز
جراحی اسکولیوز

 

همانطوری  که در هر عمل جراحی ای این مسئله وجود دارد ، در جراجی اسکولیوز نیز خطرات احتمالی مرتبط  با همجوشی ستون فقرات وجود دارد. برخی از عوارض و پیامدها ممکن است منجر به این شود که جراحی های بیشتری نیاز باشد.

خیلی مهم است که پیش از جراحی درباره تمام خطرات و احتمالا زیر با جراح خود صحبت کنید :

 

  • عفونت:  آنتی بیوتیک ها به طور مرتب قبل، در طول و اغلب پس از عمل برای کاهش خطر ابتلا به عفونت به بیمار داده می شود.

 

خون ریزی:  مقدار مشخصی از خونریزی انتظار می رود که در طول جراحی رخ دهد ، اما این مسئله به طور معمول مهم نیست. بخشی از خون از دست رفته در جراحی ممکن است ذخیره شود و دوباره  به بیمار منتقل شود. برای بیماری که عمل جراحی ستون فقرات را انجام داده است، نیاز به انتقال خون وجود دارد  حتی اگر از خون از دست رفته خود بیمار هم استفاده شده باشد

 

درد در محل پیوند:  درصد کمی از بیماران درد پایداری در محل پیوند استخوان را تجربه می کنند.

 

 

سکته قلبی : نوجوانان بزرگتر  و بزرگسالانی که سیگار می کشند بیشتر احتمال دارد سکته قلبی  را تجربه کنند. این شرایطی است که در آن شکل گیری استخوان به اندازه کافی وجود ندارد . این می تواند موجب درد یا شکستگی میله ای شود . اگر این اتفاق می افتد، ممکن است یک جراحی دوم برای کسب همجوشی جامد مورد نیاز باشد.

 

آسیب عصبی:  ممکن است که اعصاب و یا رگ های خونی در طول این جراحی  مجروح شوند. جراح یا تکنسین شما در طول عمل جراحی  عصب های شما تحت نظر می گیرد تا خطر را کاهش دهد. این عوارض بسیار نادر هستند .

 

لخته شدن خون :  یکی دیگر از عوارض غیر معمول، تشکیل لخته های خون در پاها است. اگر این لخته ها بشکنند و به داخل ریه وارد شوند خطر بسیار بزرگی با خود به همراه دارند.

 

عوارض ریه : مشکلات مربوط به عملکرد ریه پس از جراحی، به ویژه برای نوجوانان سالم، بسیار نادر است.

چه اتفاقی می افتد اگر میله شکسته شود؟

اکثر میله ها  از تیتانیوم، کبالت کروم یا فولاد ضد زنگ ساخته شده اند . نوع ایمپلنت مورد استفاده در جراحی شما بستگی به تجربه جراح و همچنین نیازهای خاص شما دارد. هر نوع میله ای ممکن است  شکسته شود .

یک میله شکسته نشانه ای است که بخشی از ستون فقرات با هم مخلوط نشده است. بدون همجوشی جامد، میله بارها و بارها تحت فشار قرار می گیرد و حتی یک میله قوی نیز در نهایت شکسته خواهد شد . در اغلب موارد، شکستن میله ها نیاز به یک جراحی  دیگر برای بازنگری همجوشی و جایگزینی میله ها دارد.

 

آیا نیاز به بیش از یک همجوشی نخاعی دارید؟

اکثر جراحی های اسکولیوز با هدف تنها یک عمل جراحی انجام می شود. با این حال، میزان تکرار عمل جراحی در مطالعات گزارش شده در حدود 4-13٪ در چند سال اول پس از عمل است. تعداد  کمی از بیماران نیاز به برنامه ریزی برای جراحی های متعدد دارند. به ندرت پیش می آید که به عنوان یک بزرگسال جراحی خود را مجددا تکرار کنید

عوارض دائمی همجوشی طولانی چیست؟

در برخی از بیماران تقریبا تمام ستون فقرات برای درمان اسکولیوز نیاز به همجوشی دارد. که به آن همجوشی طولانی می گویند . در این موارد، ناحیه کوچک و انعطاف پذیری در انتهای ستون فقرات، تنش بیشتری به هنگام فعالیت های طبیعی مانند حرکت، پریدن، خم شدن، بلند کردن و چرخاندن بر خود احساس می کند . این امر می تواند منجر به پیشرفت  زودرس آرتریت در ستون فقرات شود.

با این حال، مناطقی از ستون فقرات که پیچ خورده اند نیز مبتلا به آرتریت زودرس هستند.

آیا جراحی احتمال  پیشرفت آرتریت را افزایش می دهد؟

هر شخصی با افزایش سن ، دچار آرتروز “سایش” و “اشک” در ستون فقرات خود می شود  چه  اسکولیوز باشند  یا خیر . این فرایند در بیماران مبتلا به اسکولیوز تسریع می شود، زیرا نیروهایی که از طریق ستون فقرات پیچیده و خمیده منتقل می شوند در یک منطقه کوچکتر تمرکز می کنند و تشدید می شوند.

متخصصان اسکولیوز معتقدند که اکثر افراد با منحنی های مقیاس بزرگ، احتمال کمتری وجود دارد که درد شدید و آرتروز را تجربه کنند اگر که قوس آن ها با جراحی اصلاح شده باشد

جراحی اسکولیوز
جراحی اسکولیوز

آیا احتمال کمر درد در آینده وجود دارد ؟

پس از جراحی، برخی افراد دچار کمر درد در بالا یا پایین کمر می شوند . این عارضه  معمولا با ورزش و سایر درمان های ساده، بدون نیاز به دارو و یا درمان پیشرفته  به طور مداوم مدیریت می شود.

گاهی اوقات بیمارانی که به مدتی طولاین دچار کمر درد هستند  نیاز به فیزیوتراپی، داروها یا حتی یک عمل جراحی اضافی (به نام جراحی بازنگری) خواهند داشت .

سوالاتی مربوط به زیبایی جراحی اسکولیوز

 

زخم چه قدر بزرگ و بلند خواهد بود ؟

طول این زخم به اندازه بخشی از ستون فقرات شما خواهد بود .

تقسیم یک منحنی به طور کلی 10 اینچ طول دارد. اگر شما دو یا چند منحنی دارید، زخم  شما ممکن است از وسط تیغه های شانه شما شروع شود و حتی با لگن شما به انتها برسد

 

آیا زخم عریض خواهد بود؟

جراح شما با قرار دادن بخیه هایی زیر پوست سعی خواهد کرد که از گسترش زخم جلوگیری کند . برخی از جراحان از نوع خاصی از چسب برای بهبود زخم استفاده می کنند.

 

آیا جراحی رشد من را تحریک می کند؟

هنگامی که ستون فقرات با هم ترکیب شده، رشد نخاع تنها در ناحیه ای از ستون فقرات عمل می کند که بر روی آن جراحی انجام گرفته است. از آنجایی که اغلب اتصالات تا زمانی که رشد نخاع  کودک به پایان نرسیده است انجام نمی شود، باید بر روی ارتفاع نخاع تاثیر کوچکی بگذارد.

 

آیا جراحی اسکولیوز  من را بلندتر می کند؟

بله هنگامی که ستون فقرات شما راست می شود، به نظر می رسد طولانکه قدتان بلند تر شده است . پس از جراحی، ممکن است تا یک چهارم اینچ بلندتر شوید .

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.