جراح ستون فقرات در تهران

جراح ستون فقرات
0 45

جراح ستون فقرات

جراح ستون فقرات چگونه می تواند به شما کمک کند و اصولا کار یک فیزیوتراپیست پس از این جراحی به چه صورت خواهد بود.در این مقاله تلاش داریم برای شما توضیح دهیم که پس از یک جراحی ستون فقرات ،توانبخشی آن چگونه انجام می شود.با ما همراه باشید.

جراحی ستون فقرات یک اتفاقات بزرگ است و توانبخشی بخش مهمی از روند  کمک به بیماران است تا بیشترین سود را از جراحی خود دریافت کنند. اساسا توانبخشی (فیزیوتراپی، ورزش) می تواند به بیماران کمک کند که پس از جراحی ستون فقرات هرچه سریع تر بهبود یافته و عملکرد طبیعی خود را بازگردانند

توانبخشی  را می توان به عنوان تراز و تعادل برای بدن شما به حساب آورد . اگر لاستیک های جدید یرا برای ماشین خود خریداری کنید، تا زمانی که با یکدیگر هم تراز و متعادل نباشند ، پولی که برای آن ها هزینه مرده اید به هدر خواهد رفت .  جراحی ستون فقرات شما هم  مانند لاستیک های جدید است، و نقش فیزیوتراپیست این است که تراز، تعادل و تنظیم موتور را انجام دهد  تا مطمئن شوید که اثرات جراحی مثبت بوده است.

جراح ستون فقرات
جراح ستون فقرات

راه های متعددی وجود دارد که یک متخصص فیزیوتراپیست معمولا از آن ها استفاده می کند تا به بیمار کمک کند به شرایط جسمانی خوب و عادی خود  بازگردد و بتواند از آسیب هایی که دیده و هم چنین جراحی کمر بهبود پیدا کند

  1. کنترل درد پس از جراحی ستون فقرات

یک درمانگر فیزیوتراپی برای کمک به درمان درد پس از عمل جراحی آموزش دیده است. کنترل درد یکی از مهمترین اقدامات درمانی است که به بیماران امکان می دهد تا قدرت خود را به دست آورند، زیرا اگر یک بیمار در معرض درد شدید باشد، اجرا کردن برنامه کامل توانبخشی بسیار دشوار خواهد بود .

 

گرچه  که مقدار مشخصی از درد در فرآیند بهبود و ریکاوری طبیعی و عادی است، اما چندین وسیله و ابزار وجود دارد که یک متخصص فیزیوتراپی میتواند برای کمک به کم کردن درد از آن ها استفاده کند ، از جمله:

  • گذاشتن یخ روی بخش دردناک
  • موقعیت های مشخصی از ستون فقرات
  • انواع خاصی از حرکات
  • دستگاه های الکتریکی (به عنوان مثال واحد TENS)

بسیاری از تکنیک های تسکین کمردرد را به راحتی و سادگیی می توان یاد گرفت و می توان در طول روز در خانه و یا در محل کار آن ها را انجام داد. برای بسیاری از بیماران، تعجب آور خواهد بود که بدانند  استفاده از بسته های یخ ویا تغییرات ساده  در شیوه حرکت  و ژست ها چقدر  می تواند به کاهش درد پس از عمل کمک کند.

 

در حالت ایده آل، یک درمانگر فیزیکی نیز اطلاعات و آموزش هایی را برای بهبود کلی سلامت و بهبودی بیمار پس از جراحی ستون فقرات از طریق تغییر شیوه زندگی، مانند مصرف آب به اندازه کافی در طول روز و پیدا کردن پوزیشن خواب راحت، ارائه خواهد کرد.

 

  1. آموزش یک به یک پس از جراحی ستون فقرات

درمانگر معمولا یک برنامه آموزشی مناسب برای بیمار را با در نظر گرفتن عمل جراحی منحصر به فرد بیمار، نوع بدن و شرایط بافتی ایجاد می کند.

درمانگران تمرکز خود را بر مهارت های تسهیلی عضلات برای  که عضلات ممکن است نیاز به آموزش مجدد خاصی برای افزایش قدرت و ثبات درمانی پس از عمل جراحی داشته باشند می گذارند . این نوع درمان ممکن است بر روی:

.

  • عضلاتی که در ناحیه برش جراحی هستند
  • عضلاتی که ممکن است با مشکلات عصب ها قبل از جراحی تضعیف شده باشند
  • عضلات کوچکی که در اطراف هر مهره کار می کنند و به ثبات ستون فقرات کمک می کنند. اکثر افراد (حتی کسانی که مشکلات ستون فقرات ندارند ) غالبا از این عضلات استفاده نمی کنند. با این حال، اگر این عضلات کوچک به درستی آموزش دیده شوند، می توانند ثباتی عالی ایجاد کنند که می تواند از ستون فقرات محافظت کند و از ناحیه تازه عمل شده برای جلوگیری از مشکلات آینده مراقبت کنند.

درمان فیزیوتراپی فردی نیز ممکن است به ناحیه هایی که جابجایی و انعطاف پذیری بیمار به خاطر  جراحی ستون فقرات محدود شده است کمک کند. بسیاری از بیماران ستون فقرات با محدودیت هایی در ناحیه کمر یا شانه یا دیگر نواحی ستون فقرات مواجه هستند .

جراح ستون فقرات
جراح ستون فقرات
  1. ورزش هایی برای ریکاوری پس از جراحی ستون فقرات

ورزش کردن ، پس از عمل جراحی ستون فقرات حیاتی و بسیار مهم  است. ورزش کردن  برای از بین بردن کوفتگی ، بازگشت بیماران به فعالیت مجدد  با خیالی آسوده و هم چنین جلوگیری از آسیب مجدد است. در نهایت، می توان گفت که ورزش کردن هم برای بهبود بدن آسیب های ناشی از جراحی مفید است و هم برای پیشگیری از کمردرد های آینده

معمولا یک فیزیوتراپیست یک برنامه درمانی را با توجه به نوع جراحی ستون فقرات بیمار مشخص می کند.سپس این تمرین ها را به بیمار آموزش داده و در ابتدا در کلینیک آن ها را انجام می دهند، پس از آن بیمار می تواند آن ها را به تنهایی و در خانه انجام دهد(جراح ستون فقرات)

گزینه های زیادی برای نوع تمرین ها و ورزش های بیماران وجود دارد. اگر یک درمانگر و بیمار با هم کار کنند، می توانند جایگزین هایی پیدا کنند که به شدت به شرایط جسمی و توانایی بیمار کمک می کند تا دوباره بتواند فعالیت های روزمره خود را دوباره انجام دهد و به سطح توانایی سابق خود بازگردد.

اغلب بیماران این سوال را دارند که آیا پس از جراحی ستون فقرات می توانند به فعالیت های سابق خود برگردند و آیا اصولا توانایی انجام آن ها را دوباره به دست خواهند آورد ؟ پاسخ این سوال به این مسئله بستگی دارد که واکنش آن ها نسبت به تمرین های فیزیوتراپی چگونه خواهد بود و تا چه حد می توانند ماهیچه ها و ستون فقرات خود را برای از سرگیری فعالیت های روزمره خود آماده کنند.  تیم بیمار / درمانگر در این وضعیت می توانند بهترین عملکرد را داشته باشند ، چرا که فیزیوتراپیست می تواند توانایی حرکت بیمار را در طول زمان بررسی کند.

  1. آموزش هایی در مورد ورزش پس از جراحی ستون فقرات

با جلسات فیزیوتراپی یک به یک، بیماران فرصت زیادی برای پرسش از درمانگر و فیزیوتراپیست خود خواهند داشت . درمانگران می توانند دقیقا توضیح دهند که چه تغییراتی در نتیجه عمل جراحی بیمار رخ داده است و چه کاری می توان برای به حداکثر رساندن مزایای آن عمل جراحی انجام داد .(جراح ستون فقرات)

 

بسیاری از بیماران سوالاتی مشابهی درباره جراحی ستون فقرات دارند ، به همین علت  درمانگر معمولا دانش کافی برای پاسخ دادن به اکثر سوالات را دارد. اغلب، اگر فیزیوتراپیست  پاسخ یک سوال را نمی داند، می تواند با یک جراح ستون فقرات صحبت کند تا بتواند پاسخ بهتری به شما ارائه کند . اکثر پزشکان بیماران را تشویق می کنند تا در صورت امکان سوالات خود را مطرح کنند.

بهترین جراح ستون فقرات

بهترین جراح ستون فقرات را می توانید در مجموعه ارتوپدی جایروس کلینیک بیابید.برای تماس و اخذ و نوبت می توانید بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.