جراح دیسک کمر و کارهایی که می تواند برای شما انجام دهد

جراح دیسک کمر

جراح دیسک کمر
0 44

.

جراح دیسک کمر

جراح دیسک کمر کیست و چه کاری می تواند برای شما انجام دهد ؟این پرسشی است که ممکن است برای شما پیش آمده باشد، مخصوصا اگر از مشکلات ستون فقرات و دیسک کمر در رنج هستید

در این مقاله تصمیم داریم به کارهایی که یک جراح دیسک کمر می تواند برای شما انجام دهد بپردازیم و بگوییم که چه زمانی وقت آن است که از یک جراح دیسک کمر وقت ملاقات بگیرید.

نکته ای که در این جا بسیار مهم و مطرح است این نکته است که باید مشکلات دیسک کمر را به شدت جدی بگیرید و در اولین فرصت به یک متخصص دیسک کمر و کلینیک کمردرد مراجعه کنید

جراح دیسک کمر
جراح دیسک کمر

تصمیم به این که چه زمانی باید یک جراح دیسک کمر را جراحی احتمالی کمر ملاقات کنید تا حدودی وابسته به نوع جراحی ای است که برای شما در نظر گرفته شده است. اگر بیش از  یک روش جراحی باید انجام گیرد ،و مدت  زمان بهبودی طولانی مدت (به عنوان مثال، همجوشی کمری) وجود دارد، در نتیجه تلاش هماهنگ در درمان محافظه کارانه (غیر جراحی) احتمالا معقول خواهد بود . در ادامه به  چندین نوع جراحی ستون فقرات و شرایط و نشانه هایی که درمان می شوند، می پردازیم و می گوییم که یک جراح دیسک کمر چه کمکی می تواند به شما در ای زمینه های بکند.

 

جراحی ستون فقرات برای درد پا

اگر بیشتر درد بیمار به خاطر درد پا (radiculopathy) باشد، این درد ممکن است به علت عصب خراب شده باشد. اگر بعد از 4 تا 6 هفته درد پا شروع به درمان های معمول برای رفع آن نکنید ، ممکن است یک آزمایش تصویربرداری (مانند یک اسکن MRI) برای تعیین اینکه آیا جوش عصبی وجود دارد یا خیر (به عنوان مثال ناشی از یک دیسک کمر) به شما توصیه شود .

 

اگر فشار بر روی عصب وجود داشته باشد، ممکن است تزریق یا یک عمل جراحی فشار کمر انجام داده شود تا فشار را از روی عصب بردارند . جراحی کمر برای یک عصب خفیف معمولا می تواند با یک روش حداقل تهاجمی انجام شود و معمولا به بازگشت زود هنگام به عملکرد طبیعی (1 تا 3 هفته) منجر می شود.

میزان موفقیت در عمل جراحی اسپاسم دكمپیری بالا است و تقریبا 90٪ از بیماران بعد از جراحی از درد پا رهایی پیدا م یکنند و تسکین قابل قبولی می یابند .

 

جراحی برای کمر درد

جراحی برای درمان کمردرد می تواند یک نوع بسیار پیشرفته تر از جراحی کمر با یک دوره بهبودی طولانی تر و میزان موفقیت کمتر نسبت به عمل جراحی کمر برای یک عصب خراب (درد پا) باشد.

اگر بیمار بعد از 6 تا 12 ماه درمان محافظه کارانه ، درمان های دیگری برای مشکل کمر درد خود  دریافت نکند، عمل جراحی همجوشی ممکن است گزینه مناسبی باشد. هنگامی که بیمار علائم درستی دارد، جراحی کمر برای جلوگیری از حرکت کردن در قسمت دردناکی که حرکتی است ، و حذف ژنراتور درد می تواند  درد کمر را کاهش دهد.

بهبود و ریکاوری  پس از جراحی کمر و یا جراحی برای رفع درد پا

پس از عمل جراحی هم جوشی ستون فقرات، 3 تا 12 ماه طول می کشد تا فرد بتواند  به فعالیت های معمول روزانه خود بازگردانده شود، و میزان موفقیت در میزان تسکین درد بسته به شرایط عمل جراحی ستون فقرات، احتمالا بین 70 تا 90 درصد است.

 

 

به زودی پیوند دیسک کمر – و یا جراحی دیسک مصنوعی – ممکن است به عنوان یک گزینه درمانی برای بیمارانی باشد که مبتلا به انواع مختلفی از عارضه هایی هستند  که باعث کمر درد می شوند.

برای بیماران 55 سال و بالاتر علائم کمردرد و یا درد پا به علت آرتریت دژنراتیو (استئوآرتریت) که ممکن است منجر به باریک شدن کانال (تنگی نخاعی) و / یا بی ثباتی یک مهره کمر باشد.

به طور کلی، کمردرد و / یا درد پای ایجاد شده به خاطر کمردرد با راه رفتن بدتر می شود و با نشستن بهبود می یابد. به همین علت به هنگام حمله کمردرد بهتر است تا جایی که می توانید ایستاده نباشید و بنشینید.در غیر این صورت و اگر درد شما بهبود پیدا نکرد با یک جراح دیسک کمر قرار ملاقاتی را تنظیم کنید.

اغلب علائم کمردرد ممکن است سال های مدیدی در بیمار وجود داشته باشند و به تدریج و با مرور زمان بدتر شوند و روند بدتر شدن آن ها می تواند بسیار آهسته و کند باشد به نحوی که شما قادر به تشخیص آن نباشید

جراح دیسک کمر
جراح دیسک کمر

به همین علت اغلب مواقع بیمارانی که به یک جراح دیسک کمر مراجعه می کنند، این گونه اعلام می دارند که درد آن ها ناگهانی بوده و پیش از این هیچ گونه علائمی از درد نداشته اند، در صورتی که این درد همیشه موجود بوده است و تنها به خاطر این که روندب دتر شدن آهسته بوده است متوجه آن نشده اند.

هنگامی که یک بیمار به نقطه ای می رسد که دیگر نمی تواند به دلیل کمردرد عملکرد روزانه درستی داشته باشد ، جراحی دیسک کمر با یا بدون همجوشی ستون فقرات ممکن است توصیه شود که به افزایش تحمل فعالیت فردی و کیفیت زندگی کمک کند.

چه هنگامی جراحی ستون فقرات یک کار اورژانسی است؟

اکثر عمل های جراحی ستون فقرات برای درمان شدید درد کمر و / یا درد پا، انتخابی هستند. با این حال، نشانه های متعددی وجود دارد که ممکن است نشانه های یک بیماری جدی پزشکی باشد، و بیماران با این علائم باید فورا به اورژانس های پزشکی مراجعه کرده و تحت درمان فوری قرار بگیرند . این علائم عبارتند از:

  • بی اختیاری روده و یا مثانه (یا ناتوانی در حفظ یا نگهداری دفعیات بدن ) یا ضعف پیشرفته در پاها. هر کدام از این علائم ممکن است نشانه های عصبی یا سندرم “دم اسبی” را نشان دهند.
  • علائم سندرم “دم اسبی”  را در خود مشاهده کرده اید
  • دردهای مداوم شکم و کمر درد، که می تواند نشان دهنده آنوریسم آئورت شکمی باشد.

هر بیماری که به علائم بالا مبتلا شده باشد باید فورا به ملاقات یک جراح دیسک کمر برود چرا که ممکن است نیاز به جراحی فوری و اورژانسی وجود داشته باشد.

جهت تماس با بهترین جراح دیسک کمر در تهران می توانید با شماره های موجود در لینک زیر تماس بگیرید.

مترجم و محقق : ندا ناصری

بیشتر بدانید

مراکز درمانی

منبع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.